همشهری‌آنلاین: پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه‌ تشدید برخورد با سه تخلف عمده در بزرگراه‌های پایتخت از روز شنبه خبر داد.

police

سردار حسین رحیمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این که بر اساس قانون هیچ راکب موتورسیکلتی حق ندارد بدون کلاه و تجهیزات ایمنی در بزرگراه‌ها تردد کند، گفت:

به دلیل بالا بودن آمار تصادفات در بزرگراه‌ها خصوصا برای موتورسیکلتها سرعت بالا ، شدت برخورد که می‌تواند میزان آسیب‌پذیری را افزایش دهد و احتمال برخورد خودروهای عبوری پس از واژگونی راکب موتورسیکلت، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از روز شنبه تمامی موتورسیکلت‌های فاقد کلاه ایمنی و تجهیزات لازم را در بزرگراه‌های تهران متوقف می‌کند.

توقیف خودروهای توقف کننده در حاشیه بزرگراه‌های تهران از شنبه

برخورد با دنده عقب‌روندگان در بزرگراه‌های تهران از شنبه

وی از اجرای طرح برخورد با خودروهایی که در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌کنند خبر داد و افزود: لاین اضطراری پیش‌بینی‌ شده در بزرگراه‌ها تنها برای موارد تصادف، خرابی خودرو و عبور خودروهای امدادی و ماموریتی است و هیچ راننده‌ای حق ندارد در حاشیه بزرگراه‌ها توقف کند، لذا از روز شنبه تمامی خودروهایی که در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌کنند، برابر ماده «6» نحوه رسیدگی به تخلفات رانندگی از طریق جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که متاسفانه شاهدیم برخی رانندگان برای صحبت با تلفن همراه خود در اطراف بزرگراه‌ها و خصوصا نقاط رمپ و لوپی و تقاطع‌ها توقف می‌کنند ، گفت: این امر موجب بروز تصادفات فراوان شده است که این مساله را عمدتا در نقاط رمپ و لوپی مقابل برخی پارک‌ها مانند پارک «پردیسان» ، نمایشگاه بین‌المللی تهران و ... شاهدیم ، لذا بر اساس دستور صادره از روز شنبه تمامی خودروهایی که در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌کرده و موجب سد معبر می‌شوند به پارکینگ منتقل خواهند شد.

وی با تاکید بر این که تمامی شرکت‌های بیمه بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی مکلفند تصادفات خسارتی را تا سقف یک میلیون تومان بدون کروکی پلیس بپردازند، گفت: لذا به تمامی رانندگان توصیه اکید می‌کنیم از توقف در محل تصادف خسارتی به طور جد پرهیز کرده، چرا که در صورت حضور عوامل راهنمایی و رانندگی پیش از رسیدگی به صحنه تصادف نسبت به اعمال قانون به عنوان سد معبر برای هر دو وسایط نقلیه اقدام خواهد شد.

رییس پلیس راهور تهران همچنین از برخورد با خودروهایی که به صورت دنده عقب در بزرگراه‌های تهران تردد می‌کنند ، به ایسنا گفت: متاسفانه حرکت به صورت دنده عقب در بزرگراه‌های تهران شایع شده است که این امر عامل شش درصد از تصادفات پایتخت است، لذا بر اساس تدبیر اندیشیده شده از روز شنبه با این دسته از این خودروها و رانندگان آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

برخورد با 8700 راننده‌ای که در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت می‌کردند

هشدار جدی راهور تهران به متجاوزان به گذرگاه عابر پیاده

توسعه فعالیت گشت ضربت پلیس راهور تهران

سردار رحیمی با اشاره به این که از روز دوشنبه هفته گذشته موضوع برخورد با چهار تخلف عمده از جمله تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی

در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است، افزود: طی 20 روز اول مهر ماه در خصوص این تخلفات به رانندگان تذکر داده شد و از روز 20 مهر طرح برخورد با این تخلفات آغاز شد که بر این اساس تاکنون 17 هزار و 990 خودرو و موتورسیکلتی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز ‌کرده‌اند، 23 هزار راننده و سرنشینی که از کمربند ایمنی استفاده نکردند، بیش از هشت هزار و 700 راننده‌ای که در حین رانندگی از تلفن همراه خود استفاده ‌کرده‌اند و بیش از هفت هزار و یکصد راکب موتورسیکلتی که از کلاه ایمنی برخوردار نبوده و یا کلاه ایمنی داشته و استفاده نکرده‌اند اعمال قانون شدند.

وی با اشاره به این که این طرح از ابتدای هفته جاری با شدت بیشتری و بدون اغماض به مرحله اجرا گذاشته می‌شود ، تاکید کرد: افرادی که می خواهند در پایتخت کشور رانندگی کنند باید حتما قوانین راهنمایی و رانندگی به طور کامل اجرا کنند، چرا که در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به تشکیل گروه ضربت پلیس راهور تهران برای آرام سازی ترافیک در نقاط پر تخلف گفت: این گروه از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده و در برخی معابر همچون خیابان «ستارخان» که اغلب خودروها به جهت وجود واحدهای صنفی در گذرگاه عابر پیاده و یا اطراف معابر توقف می‌کردند ، برخورد خود را آغاز کردند.

وی با تاکید بر این که معابر عمومی و گذرگاه عابر پیاده متعلق به همه مردم است، گفت: هیچ یک از فروشندگان حق ندارند، نسبت به سد معبر اقدام کنند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که متاسفانه برخی فروشندگان خودرو و موتورسیکلت از پیاده رو به عنوان پارکینگ استفاده می‌کنند ، گفت: از هفته آینده هر خودرو و موتورسیکلتی که در گذرگاه عابر پیاده متوقف باشد و یا از آن برای تردد استفاده کند، توسط ماموران پلیس متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی به عملکرد گروه ضربت پلیس راهور تهران برای کنترل محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: این گروه در سه روز پایانی هفته گذشته با بیش از 700 دستگاه خودرویی که به صورت غیر مجاز و معمولا خلاف جهت و یا دنده عقب وارد محدوده طرح ترافیک از ورود ممنوع‌ها می شدند و یا خودروهایی که نسبت به دستکاری پلاک، چسباندن روزنامه، کاغذ و یا پارچه به پلاک خود اقدام کرده بودند و اغلب آن‌ها فاقد مدارک لازم از جمله بیمه نامه، معاینه فنی بودند، برخورد شد و تمامی رانندگان آن‌ها ضمن تشکیل پرونده‌ تحویل دادسرای ویژه‌ راهور شدند.

رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌های توقیفی به کلاس‌های آموزشی می‌روند

20 هزار خودرو و موتورسیکلت توقیفی مشمول بخشودگی هفته ناجا شدند

سردار رحیمی به بخشودگی خودروها و موتورسیکلتهای توقیفی در هفته ناجا اشاره کرد و گفت: بر این اساس طی دو هفته گذشته بیش از 20 هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت مشمول بخشودگی پلیس شدند و رانندگان آن‌ها پیش از ترخیص ضمن شرکت در کلاس‌های آموزشی تعهد دادند که دیگر مرتکب این تخلفات نشوند.

وی تاکید کرد : از این پس تمامی رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت که اقدام به تخلف کرده و خودرو و موتورسیکلت آن‌ها توقیف شوند، باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند که بر این اساس مشمول کاهش زمان توقیف خواهند شد.

کد خبر 118408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز