همشهری آنلاین: در پی حادثه واژگونی اتوبوس در آزاد راه ساوه به تهران که منجر به مرگ 28 مسافر و مجروح شدن 12 مسافر شد، پلیس راهور ناجا از تعطیلی موقت تعاونی مسافربری 7 ایلام و تعلیق فرمانده پلیس‌راه ایلام و ساوه تا اعلام‌نظر کارشناسی و هیات اعزامی خبرداد.

به گزارش ایسنا، پلیس راهور نیروی انتظامی در مورد حادثه صبح امروز اعلام کرد که در ساعت 3:55 بامداد چهارشنبه 24 شهریور ماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری بنز 457 به شماره انتظامی 221 ع 56 ایران 11 مدل 87 متعلق به شرکت مسافربری عدل تعاونی هفت ایلام که به سمت تهران در حال حرکت بوده در اثر خستگی و خواب آلودگی راننده دچار واژگونی شده و پس از برخورد با گاردریل در آزاد راه ساوه به تهران از بالای پل به ارتفاع هفت متر به پایین سقوط کرد که در این حادثه دلخراش 24 نفر از هموطنان جان سپردند و چهار نفر دیگر در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند و 12 تن از مسافران این اتوبوس مجروح شدند.

 پلیس راهور ناجا ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه و عذرخواهی از قصور احتمالی صورت گرفته اقدامات ذیل را در برخورد با این حادثه صورت داده است.

بر این اساس بلافاصله پس از حادثه به دستور رییس پلیس راهور ناجا، هیاتی عالی متشکل از کارشناسان مجرب شورای عالی تصادفات کشور به محل حادثه اعزام شدند تا ضمن بررسی دقیق حادثه و تعیین سهم عوامل دخیل در تصادف اعم از قصور راننده، سازمان پایانه‌ها، وسیله نقلیه، سهم راه و ... را مشخص کنند. همچنین تا اعلام نظر کارشناسی، تعاونی مسافربری 7 ایلام مربوطه موقتا تعطیل شد.

پلیس راهور ناجا همچنین اعلام کرد: فرمانده پلیس‌راه مبدا در استان ایلام و پلیس‌راه محل حادثه (ساوه) تا رسیدگی به موضوع و نتایج هیات اعزامی از مسوولیت مربوطه تعلیق شدند و بلافاصله پس از اعلام نتیجه بررسی‌های کارشناسی، نسبت به معرفی خاطیان به مراجع قضایی اقدام می‌شود.

کد خبر 116176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز