سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

بازیکنان استقلال که به‌دلیل حساسیت مسابقه با پرسپولیس ممنوع‌‌المصاحبه شده بودند، دیروز با تصمیم مسئولان باشگاه استقلال از این وضعیت خارج شدند.

فوتبال

به این ترتیب، بازیکنان این تیم به‌دلیل احترام به اصحاب رسانه می‌توانند درباره دربی اظهارنظر کنند.

استقلال‌ در آخرین دربی پایتخت شکست خورده است و حالا برای نخستین بار با هدایت پرویز مظلومی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. تمرین این تیم ساعت 15 دیروز در ورزشگاه صنایع دفاع پیگیری شد و نمایندگان رسانه‌ها برای نخستین بار قبل از دربی توانستند از نزدیک شاهد تمرین استقلال باشند.

نکته قابل توجه در این تمرین حضور فرزاد آشوبی بود. این هافبک که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد، برای نخستین بار قرار است در قالب تیم استقلال مقابل این تیم قرار بگیرد. آشوبی در این باره می‌گوید: « من خاطرات خوبی از پرسپولیس دارم ولی الان پیراهن استقلال را می‌پوشم، به این پیراهن عشق می‌ورزم و در دربی نهایت تلاشم را برای موفقیت استقلال انجام خواهم داد.»

آشوبی تاکید می‌کند که اگر گل بزند خوشحالی نخواهد کرد و اضافه می‌کند: «حداقل با اختلاف 2 گل پرسپولیس را شکست می‌دهیم.»پرویز مظلومی در این شرایط نگران بازیکنان مصدوم خود است. سرمربی استقلال ریسک نکرد و به مجتبی جباری که تازه از بند مصدومیت رها شده در بازی با صبا میدان نداد ولی قصد دارد در دربی از او استفاده کند. این بازیکن که تمرینات سنگین بدنسازی داشته تا روز دربی به مرز آمادگی می‌رسد.

مظلومی اما به‌خوبی می‌داند که نمی‌تواند از امید روانخواه استفاده کند؛ او که مدت زیادی به‌دلیل مصدومیت دور از میادین فوتبال است، این روزها شرایط خوبی دارد ولی به‌دلیل دوری از تمرینات استقلال هیچ شانسی برای قرار گرفتن در ترکیب این تیم را ندارد. سرمربی استقلال البته سعی دارد بیژن کوشکی را هم به ترکیب اصلی اضافه کند.

در واقع اخراج حنیف عمران‌زاده و اینکه در روز دربی چه بازیکنی جای او را می‌گیرد، از دغدغه‌های اصلی مظلومی است.استقلال با سیستم2-4-4 بازی می‌کند ومظلومی درنظر دارد در بازی با پرسپولیس از کوشکی در کنار امیر حسین صادقی استفاده کند تا پژمان منتظری را به دفاع راست ببرد.

احتمال رسیدن کوشکی اما کم است و بدین‌ترتیب پژمان منتظری از دفاع راست به قلب خط دفاع می‌آید و در کنار امیرحسین صادقی قرار می‌گیرد. در این حالت آندره لوییز در دفاع راست و جواد شیرزاد یا مهدی امیرآبادی در دفاع چپ بازی خواهند کرد.

البته سرمربی استقلال در تمرینات امروز و فردا به‌نتایج دقیق‌تری برای انتخاب ترکیب اصلی می‌رسد. تمرینات امروز و فردای استقلال بدون حضور تماشاگر و اصحاب رسانه انجام می‌شود. در عین حال، این تیم از امشب در کمپ تیم‌های ملی اردو خواهد زد.

تغییر تمرین‌‌

هواداران استقلال دیروز در حمایت از ایمان مبعلی و علیه علی دایی در ورزشگاه نوبنیاد شعار دادند. آنها که حدود 50 نفر بودند و بعد از درگذشت لیدر استقلال برای نخستین بار در تمرین حضور داشتند، با تشویق‌های خود مبعلی را مورد حمایت قرار دادند؛ درحالی‌که همین تماشاگران علیه سرمربی پرسپولیس هم شعار دادند.در این تمرین بیژن کوشکی به‌دلیل مصدومیت ‌ دور زمین دوید و سیدصالحی که دوران نقاهت خود را سپری می‌کند، با لباس شخصی در تمرین حاضر شد و دقایقی با کادر فنی صحبت کرد.

پرویز مظلومی نیز به‌دلیل اینکه شایعه شده بود نماینده‌ای از پرسپولیس در محل تمرین حاضر شده، تمرین تاکتیکی دیروز را انجام نداد. بازیکنان فقط به تمرین 4 به 4 و حرکات ترکیبی مشغول شدند. بعد از تمرین نیز میلاد میداوودی، مجتبی جباری و ایمان مبعلی برای تمرین ضربات ایستگاهی در زمین ماندند و به زدن ضربات ایستگاهی پرداختند. این تمرین ساعت 15 شروع شد.

آمادگی برای شکست حریف‌

پرویز مظلومی پس از تمرین استقلال درباره بازی روز جمعه مقابل پرسپولیس گفت: با تمریناتی که انجام داده‌ایم آماده شکست پرسپولیس هستیم. این مسابقه را تمام دنیا زیر نظر دارند و دوست داریم با ارائه یک بازی خوب همراه با پیروزی تماشاگران را خوشحال کنیم.بازیکنان من شرایط خوبی دارند.

آنها حساسیت این مسابقه را به خوبی درک می‌کنند و هرچقدر هم بگوییم که 3 امتیاز این بازی حساس نیست، بحث کلیشه‌ای مطرح کرده‌ایم. وی در خصوص اینکه آیا این دربی با بقیه‌دربی‌ها تفاوت دارد ادامه داد: فرقی نمی‌کند که من روی نیمکت استقلال باشم یا شخص دیگری اما اسمش همیشه دربی است و در همه جای دنیا این مسابقات مثل یک سنت برگزار می‌شود.

کد خبر 118265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز