همشهری آنلاین: در بخشی از پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عالیقدر جهان تشیع آمده است: قرآن کریم نسخه بی‌بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری و اصلاح روش‌های زندگی است و به استوارترین راه رهنمون می‌شود.

صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به استان ایلام، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عالیقدر جهان تشیع پیامی به همایش طرح قرآنی «نسیم رحمت» ارسال کرد، متن پیام به این شرح است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«در ایام زندگی شما نسیم‌هایی روح‌بخش الهی می‌وزد، پس مواظب باشید آن‌ها را از دست ندهید و خودتان را در مسیر آن‌ها قرار دهید» پیامبر اکرم(ص)

با تبریک سال‌روز ولادت کریمه اهل‌ بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س)، استان ایلام از دیرباز دارای مردمانی متدین و غیور بوده و از جمله مناطقی است که اهالی آن همگی شیعه و از پیروان قرآن کریم و مکتب اهل‌ بیت(ع) هستند.

اینجانب طرح جامع فرهنگی، اجتماعی نسیم رحمت را مبنای خیر و برکت برای مردم سرافراز ایلام می‌دانم، عزیزان من قرآن مجید وحی الهی و کتاب دین، عقیده، توحید و نسخه کامل درمان دردهای اجتماعی است، کتاب حکمت، بشارت و موعظه، هدایت و در کل کتاب حیات و زندگی و راهنمایی راه کمال دنیا و آخرت و عروج به معارج بلند آسمانی و روحانی است.

قرآن کریم نسخه بی‌بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری و اصلاح روش‌های زندگی است و به استوارترین راه رهنمون می‌شود.

قرآن پیش از این که کتاب 14 قرن گذشته باشد، کتاب این عصر و و عصرهای آینده است و احترام به آن و التزام به دستورات قرآن کریم و به کار بستن تعالیم آن است، بیان ساده و متقن قرآن کریم برترین راهنما برای همه سطوح جامعه است و باید با نگاه عالمان، وسیع، گسترده و عمیق به مفاهیم قرآنی بهرمندی از آن در تمام حوزه‌ها اعم از برنامه‌ریزی، تربیتی، مشاوره‌ای و اجتماعی پرداخت، آگاهی در راه رسیدن به مدینه فاضله و حیات طیبه باشد و باید به دنبال روزی باشیم که تمام شئون معرفتی، تربیتی و مدیریتی به قرآن کریم اتکا داشته باشد.

باید جامعه قرآنی، حکومت قرانی و نظام قرآنی مساجد، مدارس، مجامع، کتابخانه‌ها، بازار، اقتصاد، خانه، خیابان، تعلیم، تربیت، فرهنگ، روابط زن و مرد، مواضع بانوان و برنامه‌ها همه قرآنی باشد و این مدل قرآنی هرگز محقق نخواهد شد، مگر آن که به انسان کامل و معصوم(ع) که قرآن مجسم است، رجوع نمود و تمسک به قرآن مجید باید با تمسک به عترت(ع) همراه باشد تا شخص از گمراهی و ظلالت در امان قرار گیرد که بر حسب حدیث متواتر ثقلین فقط امان از گمراهی به تمسک به قرآن کریم و عترت(ع) حاصل می‌شود و تفسیر قرآن مجید تنها با تفسیر اهل‌ بیت(ع) حجت و معتبر است.

امید است طرح جامع فرهنگی، اجتماعی نسیم رحمت مبناء خیر و برکت برای مردم سرافراز ایلام باشد و برای ترویج معارف اسلامی، مفاهیم قرآنی، تقویت مبانی اعتقادی، اشاعه نشاط دینی و توسعه رهاوردهای عینی قرآن کریم در زندگی موثر بوده و منشاء شبهه‌زدایی دینی در کل جامعه شود.

اجرای این طرح در استان ایلام که به همت مسئولان متعهد و محترم استان دنبال شده است و نگاه پیش‌گیرانه از آسیب‌ها را به دنبال دارد، اقدامی قابل تحسین و تکریم است.

خوشبختانه هم‌اکنون نیز مردم غیور استان ایلام هم‌چون اسلاف متدین خویش زمینه پذیرش معارف قرآنی و استعداد میل کمالات حقیقی را دارند که با مساعدت دانشمندان دینی و علماء محترم استان اجرای این طرح را محقق خواهد ساخت.

توفیقات روز افزون و دوام خدمت به قرآن کریم را برای همگان در ظل عنایات حضرت بقیة‌الله(عج) از خداوند متعال خواستارم.

لطف‌الله صافی گلپایگانی

28 شوال‌المکرم 1431

 

کد خبر 117977
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز