کریم اعظمی: محمدرضا خلعتبری توانست در ابومسلم مشهد خودش را به‌عنوان یکی از بازیکنان با استعداد به فوتبال ایران معرفی کند.

فوتبال - خلعتبری

او در ذوب آهن پیشرفت قابل توجهی داشت و در نهایت توانست پیراهن تیم ملی را برتن کند. خلعتبری در زمان مربیگری علی دایی در تیم ملی جزو بازیکنان ثابت بود و حالا هم در تیم افشین قطبی یک بازیکن تأثیرگذار است. او در بازی قبلی ذوب آهن مقابل پوهانگ یک گل به یادماندنی به ثمر رساند تا ذوب آهنی‌ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. حالا در آستانه دیدار حساس مقابل الهلال عربستان، خلعتبری امید اول گلزنی ذوب آهن به شمار می‌رود.

او امیدوار است که در بازی امشب، دروازه الهلال را باز کند. مهاجم ملی‌پوش ذوب آهن گفت‌وگویی را با روزنامه همشهری انجام داده که حرف‌هایش را می‌خوانید.

  • ابتدا بهتر است از بازی با پوهانگ شروع کنیم که ذوب آهن با گل تو و به شکل خاطره انگیزی صعود کرد.

در آن بازی زمین خیس بود و توپ خوب به پایم چسبید و قدرت بیشتری گرفت که خدا را شکر وارد دروازه شد.
من این گل را خیلی دوست دارم وهمیشه از آن به‌عنوان یکی از بهترین گل‌هایم یاد خواهم کرد. البته من فقط وظیفه‌ام را انجام دادم و نباید از زحمات بقیه بازیکنان به‌سادگی گذشت.

  • فکر می‌کردید پوهانگ را حذف کنید؟

ما امسال با تیم‌های مختلفی بازی کرده‌ایم؛ تیم‌هایی مثل‌الاتحاد و بنیادکار را شکست داده‌ایم ولی این تیم (پوهانگ) فوق‌العاده بود. شکل بازی، ضدحملات و به‌خصوص سرزنی بازیکنان پوهانگ بالاتر از سطح آسیا بود و من خوشحالم که موفق شدیم به مرحله بعد صعود کنیم. پوهانگ قهرمان آسیاست و شکست دادنش افتخار بزرگی است.

  • سرمربی پوهانگ هم بعد از پایان مسابقه گفت که خلعتبری یک بازیکن استثنایی است.

نظر لطفش بوده ولی من کار خاصی انجام ندادم. در کنفرانس پیش از بازی مربی پوهانگ اعلام کرده بود که چند بازیکن را برای مهار من مشخص کرده است. با این حال در همان نیمه اول هم توانستم چند بار از چنگ مدافعان حریف فرار کرده و موقعیت سازی کنم.

  • بعد از گلزنی هم بلافاصله سمت ابراهیم‌زاده رفتی که خوشحالی‌ات قابل توجه بود.

ابراهیم‌زاده در پیشرفت من نقش زیادی داشت. او قبل از بازی هم به من روحیه داد و گفت که می‌توانم در این بازی سخت، گلزنی کنم. خوشحالم که با این گل گوشه‌ای از زحمات او را جبران کردم.

  • قبول داری ذوب آهن در این بازی کمی خوش‌شانس بود؟

اول بازی انسجام خودمان را از دست دادیم و گل خوردیم اما هر چه گذشت به بازی مسلط شدیم و در نیمه دوم خیلی خوب بودیم. البته از عملکرد خوب شهاب گردان هم نباید به‌سادگی عبور کرد. ما می‌دانستیم که تنها با یک گل در خانه حریف به مرحله بعد صعود خواهیم کرد. طبیعی بود که در نیمه اول کمی محتاط باشیم اما بعد از اینکه گل خوردیم فشار حملات را بیشتر کردیم و خدا را شکر به گل رسیدیم.

  • نظرت درباره بازی با الهلال چیست؟

به‌نظر من بازی خیلی سختی داریم. آنها یک تیم حرفه‌ای هستند و حدس می‌زنم قوی‌تر از پوهانگ باشند. با این حال الهلال سرعت فوتبال پوهانگ را ندارد که این موضوع به نفع ماست.

  • فکر می‌کنید از سد این تیم عبور کنید؟

ما توانایی این کار را داریم.

  • ولی در بازی برگشت و در ورزشگاه ملک‌فهد ریاض کار شما بسیار سخت است.

مگر این ورزشگاه چه چیزی دارد که از آن بترسیم؟ برای ما فرقی نمی‌کند در کدام زمین بازی کنیم و هدفی هم جز شکست الهلال نداریم. در ضمن بازیکنان ما هیچ ترسی از تیم عربستانی ندارند.

  • مقابل الهلال قول گلزنی می‌دهید؟

وظیفه من گل زدن است و اگر موقعیت نصیبم شود شک نکنید که به الهلال هم گل خواهم زد. من گل زدن به تیم‌های عربی را بلد هستم.

  • ذوب آهن دو فصل پشت سرهم در لیگ برتر ناکام مانده و قهرمان لیگ نشده امسال قهرمان می‌شوید؟

ما تیم بسیار خوبی داریم و همه بازیکنان با هم هماهنگ هستند. من بارها گفته‌ام که ذوب آهن در 2سال گذشته هم شایسته کسب قهرمانی بوده ولی به حقش نرسیده است. من امیدوارم که امسال همه چیز تغییر کند و در نهایت قهرمان شویم.

  • چرا ذوب آهن در 2سال اخیر قهرمان نشد؟

فوتبال همین است و تمام زیبایی‌اش در این است که غیرقابل پیش‌بینی است. دو فصل پیش در روزی که فکر می‌کردیم قهرمان شده‌ایم، دیدیم که نایب قهرمان هستیم و جام در دست استقلالی‌هاست. سال گذشته هم که سپاهان قهرمان شد ولی باید بگویم که ما در این دو سال شایسته کسب عنوان قهرمانی بودیم ولی بدشانسی‌های زیادی آوردیم. در ضمن این را هم در نظر بگیرید که ذوب‌آهن بر خلاف خیلی از تیم‌ها زیاد دنبال هزینه کردن نیست.

  • منظورت سپاهان است؟

من کلی حرف زدم. البته هر باشگاه سیاست‌های خاص خودش را دارد.

  • ولی ابراهیم زاده در بعضی از مصاحبه‌هایش گفته که شما آن انگیزه لازم را نداشتید.

من معتقدم که همه بچه‌ها انگیزه لازم را برای قهرمان شدن داشتند اما شانس با ما یار نبود. به هر حال ما در 2فصل گذشته در آخرین لحظات جام را از دست دادیم.

  • قرار است همچنان در ذوب آهن بمانید؟

من تا آخر این فصل با ذوب آهن قرارداد دارم و اگر از باشگاه‌های سطح بالا پیشنهاد خوبی داشته باشم درصورتی که مسئولان باشگاه موافقت کنند، از این تیم خواهم رفت. ذوب‌آهن تیمی قدرتمند و ریشه‌دار است و با وجود منصور ابراهیم‌زاده، هر سال در جمع مدعیان است. اگر پیشنهاد خوبی نداشته باشم دوست دارم در ذوب آهن بمانم.

  • امسال دنبال آقای گلی نیستید؟

برایم زیاد مهم نیست. من بیشتر به موفقیت ذوب آهن فکر می‌کنم.

  • دوست دارید بازی در استقلال یا پرسپولیس را تجربه کنید؟

بستگی به پیشنهادها دارد و باید هر دو را بررسی کرده و بعد در فرصتی مناسب تصمیم بگیرم. البته برای من پرسپولیس نسبت به استقلال در اولویت قرار دارد.

  • کار کردن با افشین قطبی چطور است؟

قطبی کارنامه خوبی دارد و با پرسپولیس قهرمان ایران شده. او با مربیان بزرگی کار کرده و در تیم ملی هم نتایج خوبی گرفته است. من بی‌جهت قصد تعریف از قطبی را ندارم ولی باید صادقانه حرف بزنم. او در این مدت خوب کار کرده و نباید مورد انتقادهای غیرمنصفانه قرار بگیرد.

  • ابراهیم زاده از قطبی خواست که تو و حدادی‌فر همراه تیم ملی نباشید و حالا بازی حساس مقابل برزیل را از دست داده‌اید. از این اتفاق ناراحت نیستید؟

آرزوی هر فوتبالیستی است که مقابل برزیل بازی کند ولی متأسفانه این بازی را از دست دادم؛ کاری نمی‌شود کرد چرا که ذوب‌آهن بازی حساسی دارد و طبیعی است که من همه حواسم به آن بازی باشد. من خیلی دوست داشتم مقابل برزیل بازی کنم.

  • فکر می‌کنید تیم ملی در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود؟

قهرمان شدن کار سختی است ولی ایران این پتانسیل را دارد. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و خوشبختانه الان تیم ملی در وضعیتی قرار گرفته که همه را امیدوار کرده است.

  • طرفدار کدام تیم خارجی هستید؟

از بین تیم‌های ملی طرفدار آلمان هستم و در رده باشگاهی هم بارسلونا را دوست دارم.

  • در بین فوتبالیست‌های خارجی بازی کدام فوتبالیست را دوست دارید؟

من بازی مسی و پابلو آیمار را دوست دارم که هر دو آرژانتینی هستند.

  • به مربیگری در فوتبال علاقه‌مند هستید؟

مربیگری حرفه خاص و پراسترسی است و من دوست ندارم با استرس زندگی کنم. فکر نمی‌کنم هیچ وقت سراغ مربیگری بروم.

کد خبر 117581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز