گروه بورس: حجم معاملات بورس تهران در شهریور ماه امسال به نحو خیره کننده‌ای افزایش یافت و به 70میلیارد سهم رسید.

بورس

به گزارش همشهری، روند رو به رشد معاملات بورس تهران همچنان ادامه دارد و تازه‌ترین ارقام حاکی از آن است که سهامداران بورس تهران در شهریور ماه امسال 70 میلیارد سهم به ارزش 32 هزارو490میلیارد ریال معادل 3.2 میلیارد دلار سهام جابه‌جا کرده‌اند که این آمار به لحاظ حجم و ارزش به‌ترتیب 244 و 202‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین آخرین بررسی‌ها از وضعیت معاملات بورس تهران در نیمه نخست سال‌جاری نشان می‌دهد ارزش معاملات بورس تهران با یک جهش خیره‌کننده به 119 هزارو716 میلیارد ریال، معادل 12‌میلیارد دلار رسیده است. این تعداد سهام توسط 456هزار نفر مبادله شده است. سهامداران در طول این مدت یک میلیاردو 660 هزار معامله در بورس انجام داده‌اند.

رشد ارزش سهام شرکت‌ها و همچنین رونق معاملات بورس تهران از ابتدای سال‌جاری همچنین باعث شده میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیز افزایش یابد؛ به‌طوری که شاخص اصلی بازار سهام که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است از ابتدای سال‌جاری تاکنون6 هزارو11 واحد، معادل 50‌درصد رشد کرده است.

این به معنای آن است که سهامداران بورس تهران در نیمه نخست سال‌جاری به‌طور میانگین 50 درصد سود از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام به دست آورده‌اند. اطلاعات جدید همچنین نشان می‌دهد ارزش جاری بازارسهام هم‌اکنون به 87میلیارد دلار رسیده است درحالی‌که این میزان در ابتدای سال 65‌میلیارد دلار محاسبه شده بود.

در طول این مدت سهام شرکت‌های گروه معادن و فلزات، بانک‌ها و خودروسازان بیشتر از سایر شرکت‌ها در کانون توجه بازار قرار داشتند، در عین حال شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس، چادرملو، گل گهر، مخابرات، ایران خودرو، سایپا و بانک‌ها بیشترین معاملات بورس تهران را به‌خود اختصاص داده‌‌اند.

کد خبر 116760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز