همشهری آنلاین: رومانو پرودی نخست وزیر سابق ایتالیا که برای دیداری غیر رسمی در تهران بسر می‌برد با آهنی معاون اروپا وزارت امور خارجه، دیدار و گفتگو کرد

پرودی

به گزارش واحد مرکزی خبر، آهنی با اشاره به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و ایتالیا در دوران نخست وزیری پرودی بر اهمیت و ضرورت حفظ و توسعه مناسبات تاکید کرد.

نخست وزیر سابق ایتالیا نیز با اشاره به روابط دیرینه و خوب بین دو کشور اظهار داشت: روابط ایران و ایتالیا از دیرباز تاکنون در بستر مناسبی قرار داشته است و می تواند الگو باشد.

همچنین دو طرف مسائل مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

معاون اروپای وزارت خارجه کشورمان با تشریح ابعاد صلح آمیز برنامه هسته‌ای و حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که دستیابی به فن آوری صلح آمیز هسته‌ای جزء ‌افتخارات ملی ماست و هرگز از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

پرودی نیز اظهارداشت: حق استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌ای برای همه است و هیچ کشوری نمی تواند آن را انکار نماید.

وی افزود: شما راهبرد صحیحی را اتخاذ کرده‌اید و با انتشار بیانیه تهران و توافق با کشورهای برزیل و ترکیه زمینه همکاری‌های هر چه بیشتر را فراهم کردید و افکار عمومی را تحت الشعاع خود قرار دادید.

یاد آوری می‌شود پرودی 28 شهریور در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه در جمع اساتید، دانشجویان و علاقه مندان سخنانی را در خصوص آینده اتحادیه اروپا ایراد کرد و به سئوالات حاضران در این خصوص پاسخ داد.

کد خبر 116540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز