همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند آزمون استخدامی، گفت:‌ با اجرای دقیق قانون و رعایت عدالت 40 هزار نفر به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمدند و به اندازه یک سر سوزن هم از قانون عدول نشده و حق هیچ فردی ضایع نشده است.

حاجی بابایی

به گزارش  ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم قرائت میثاق ‌نامه معلمان جدیدالاستخدام استان آذربایجان شرقی، ضمن اشاره به نقش معلم در تحول بنیادین، تحول بنیادین در آموزش وپرورش را از مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و گفت: تحول بنیادین فقط معلم است و رمز تحول بنیادین نیز معلم است، تغییر در کتب درسی و تجهیز مدارس ابزاری برای تحول بنیادین است.

وی گفت: در طول ده ماه گذشته چهل موضوع اساسی جهت ایجاد تحول بنیادین با محوریت معلم مورد بحث و بررسی قرار گرفته که سند ملی ‌آموزش و پرورش یکی از این موضوعات است.

وزیر آموزش و پرورش احیای مراکز تربیت معلم را با قدرت و صلابت هرچه تمام یادآور شد و گفت: نیروهای برجسته دانشگاه‌ها جذب آموزش و پرورش خواهد شد، تا مهمترین عنصر آموزش و پرورش که نیروی انسانی کارآمد است بر روی ریل تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی از شکل‌گیری هشت هزار مجتمع آموزشی و پرورشی با عنوان «ترنم ولایت» خبر داد و گفت: از اول مهر ماه 50 هزار مدرسه را این مجتمع‌ها تحت پوشش قرار می‌دهند تا در 5 سال آینده در راستای تحقق عدالت روستاها توان بیشتری برای رقابت آموزشی با شهرها داشته باشند.

حاجی بابایی در ادامه بیمه طلایی فرهنگیان را یکی از 40 موضوع اساسی عنوان کرد و گفت: با این بیمه مشکلات هزینه‌های درمانی و دارویی معلمان رفع گردیده است.

وی همچنین از ایجاد 10 هزار مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جدید در سطح کشور خبر داد و با اشاره به فرآیند استخدام معلمان جدید‌الاستخدام در چند ماه اخیر گفت: تعداد 630 هزار نفر در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند که از آن تعداد 40 هزار نفر به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده‌اند و با اجرای دقیق قانون و رعایت عدالت این نیروها برگزیده شده‌اند تا حق هیچ فردی ضایع نگردد.

 وی افزود: گرچه موضوع استخدام سخت‌ترین و مشکل‌ترین موضوع از موضوعات مطرح در وزارت آموزش و پرورش بود ولی در این خصوص به اندازه یک سر سوزن هم از قانون عدول نشده است و شاهد این ادعا عدم موفقیت فرزندان تعدادی از مسوولین کشوری و وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین عامل اصلی عدم موفقیت تیم‌های ورزشی کشور در رقابت‌های جهانی را نبود زیرساخت‌های ورزشی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تعطیلی ورزش در مدارس عامل اصلی عدم موفقیت ورزش کشور در عرصه جهانی است و برای تغییر بنیادین در این امر تعداد 15 هزار معلم ورزش امسال به استخدام آموزش و پرورش درآمده است.

حاجی بابایی از معلمان جدیدالاستخدام خواست همواره عزت و عظمت معلمی را در گفتار و رفتار خود پاس دارند چرا که در جامعه الگوی عملی دانش‌آموزان خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: زندگی برای شما تا زمانی که معلم بمانید و به آن افتخار کنید لذت بخش خواهد بود.

 

کد خبر 116492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز