همشهری آنلاین: زمان حضور نیروهای جدیدالاستخدام وزارت آموزش و پرورش در کلاس‌های آموزشی بدو خدمت به تفکیک استان‌ها اعلام شد.

آموزش و پرورش

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با واحدمرکزی خبر افزود: پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه برنامه ریزی برای ایجاد دوره‌های آموزشی بدو خدمت را آغاز کرد و نام نویسی از افراد انجام شد.

اسدالله اسدی گرمارودی حضور نیروهای جدیدالاستخدام در دوره های آموزشی بدوخدمت را طبق قانون الزامی دانست.

وی گفت: به علت آن که میانگین ساعات آموزش نیروهای جدیدالاستخدام 280 ساعت است تلاش کرده‌ایم تا آغاز مهر مهمترین درس های مربوط به فنون و مهارت‌های معلمی را به طور شبانه روزی آموزش دهیم و دروس نظری نیز پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها در فصل پاییز آموزش داده می‌شود.

اسدی گرمارودی افزود: این کلاس‌ها در همه استان‌ها فعال شده و قرار است درس‌های ضروری مورد نیاز معلمان به طور شبانه روزی در روزهای باقی مانده تا پایان شهریور آموزش داده شود تا آنان بتوانند از ابتدای مهر در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی اضافه کرد: هر استان متناسب با نیروهای جدیدالاستخدام خود دروس مورد نیاز مانند روان شناسی تربیتی‌، تحلیل محتوا، فنون کلاسداری و دروس مربوط به مهارت‌های معلمی را آموزش می‌دهد.

زمان برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به تفکیک استان‌ها در سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.medu.ir اعلام شده است.

این دوره‌های آموزشی در برخی استان‌ها از 13 شهریور آغاز شده است و در برخی استان‌ها نیز تا چند روز آینده آغاز می‌شود.

کد خبر 115776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز