یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

این روز‌ها بسیاری از راننده‌ها برای خریدن یک دوبل‌برگر به‌راحتی جلوی مغازه‌های دارای اجناسی با قیمت‌های دوبل، یک پارک‌دوبل کرده و به دوبل‌شدن گره‌های ترافیکی نیز هیچ توجهی نمی‌کنند.

خیابان

در این هیروویر و کیمیا‌شدن فرهنگ ترافیک، برخی کوچه‌ها نیز تبدیل به بن‌بست دوبل شده‌اند. بن‌بست‌های دوبل هم انتهاشان بن‌بست است و هم برای کسانی که می‌خواهند از آن خارج شوند بن‌بست هستند. حال شهروندی را تصور کنید که برای شرکت در مسابقات تنیس دوبل باید از این کوچه خارج شود.

اما لجبازی راننده‌های 2‌خودرویی که یکی می‌خواهد وارد شود و دیگری برای جلوگیری از تخلف وی از جایش تکان نمی‌خورد باعث شده وی زمان زیادی را از دست بدهد. به‌هرحال با اینکه برخی معتقدند برای کاهش تخلفات اینچنینی جریمه‌ها باید دوبل شوند، برخی نیز معتقدند برای صاحبان خودرو‌هایی با سرعت‌های دوبل، تنها راه جلوگیری از تخلف آنها، منتقل شدن خودرو به پارکینگ‌ پلیس است.

فرهاد‌های جدید

شاید قدیمی‌ها هنگام استراحت زیر سایه درختان و کنار حوض خانه فقط صدای تیشه فرهاد کوه‌کن را می‌شنیدند. البته نه از سر کوچه، بلکه در صدای خوشِ راوی داستان منظوم شیرین و فرهاد. با وجود این مردمان امروزی صدای تیشه فرهاد‌های جدید یا همان صافکار‌های محل را مانند پتک از صبح خروس‌خوان تا بوق سگ روی سرشان تحمل می‌کنند و گاهی به‌قول معروف نه راه پس دارند و نه راه پیش. این اواخر نیز برخی صافکار‌های سیار ساکنان محله‌های فاقد صافکاری را از این سرو‌صدا‌ها بی‌نصیب نمی‌گذارند. به‌هرحال برای خلاصی از این صدا‌ها می‌توانید مراتب را با سامانه 137‌در میان بگذارید.

زمین 9هزار یا 9000هزار متر مربعی؟

شاید شما هم مانند بسیاری از مسافران شهرهای شمالی کشور از اینکه هر بار که به آنجا سری می‌زنید، می‌بینید جنگل‌ها و زمین‌های سبز به ویلاها و بناهای کوچک و بزرگ تبدیل شده‌اند، شگفت‌زده شده باشید. بحث موضوع نابودی طبیعت سبز شمال خارج از حوزه این ستون است اما موضوعی که گاهی خرید و فروش‌های همین زمین‌ها و ویلاها را با مشکل مواجه می‌کند، دانش ناکافی برخی واسطه‌های آنهاست.

برای نمونه عکسی که یکی از مسافران همیشگی شمال کشور برایمان فرستاده است حاکی از این است که یا آنقدر ساخت‌وساز در طبیعت امری عادی تلقی می‌شود که حتی در مورد فروش زمینی با این متراژ شخص فروشنده یا واسطه به آنچه که می‌نویسد دقت نمی‌کند یا وی دانش کافی این امر را ندارد. به‌هر حال بهتر است نظارت بیشتری روی خرید و فروش زمین‌های با ارزش صورت گیرد.

مراقبت از گوشی تلفن‌همراه

گاهی تلفن‌همراه چنان پر دردسر می‌شود که آدم دلش می‌خواهد آن را به گوشه‌ای پرتاب کند و از دستش خلاص شود. اما بعضی‌اوقات پرت‌شدن گوشی تلفن‌همراه ناخواسته صورت می‌گیرد، به نحوی که ناغافل از جیب یا کیف افراد سُر خورده و به گوشه‌ای پرتاب می‌شود. بیشتر راننده‌های تاکسی بارها با اتفاق گم‌شدن یا جا‌ماندن گوشی تلفن‌همراه مسافران خود روبه‌رو شده‌اند ولی اگر از آنها درباره ماجرا بپرسید به‌طور حتم در ادامه از تعطیلی کارشان برای قرار گذاشتن تحویل گوشی به صاحبش نیز می‌گویند.

گاهی اوقات گوشی‌تلفن‌همراه جا مانده روی صندلی‌های تاکسی به‌دست مسافران فرصت‌طلبی می‌افتد که دیگر حاضر نیستند گوشی را به صاحب اصلی آن برگردانند. به هر حال بهتر است برای جلوگیری از چنین اتفاقی افراد گوشی خود را به‌گونه‌ای حمل کنند که نه برای سلامتی آنها مضر باشد و نه در معرض سُر خوردن و گم‌شدن از جیب‌شان.

کد خبر 115948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز