همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران 14 شهریور در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در دوحه پایتخت این کشور تاکید کرد: هر اقدامی علیه ایران به معنای پاک شدن رژیم صهیونیستی از جغرافیای سیاسی است.

ایران قطر

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دکترمحمود احمدی نژاد گفت: رژیم صهیونیستی در محاسبات ما قرار ندارد و این رژیم رو به اضمحلال و در شرایط سختی می‌باشد و امیدوار است در گفت وگوی بی حاصل، فرصتی برای ادامه حیات خود بیابد.

رئیس جمهور افزود: رژیم صهیونیستی، آمریکا و یا دیگران هر زمان بتوانند به کشورهای منطقه ضربه وارد کنند، منتظر نمی‌مانند از کسی اجازه بگیرند اما مهم این است که آنها قادر نیستند به مردم ایران ضربه وارد کنند.

احمدی نژاد با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این رژیم وقتی قادر نباشد در جنوب لبنان و غزه کاری به نفع خود انجام دهد به طریق اولی نمی تواند علیه ایران کاری کند.

رئیس جمهور در باره شایعه حمله آمریکا به ایران خاطرنشان کرد: اولا هیچ دلیل و استنادی برای برخورد با ایران وجود ندارد و ثانیا دولت آمریکا قادر نیست علیه ایران اقدام کند، آمریکا و ارتش آن در طول عمرش در هیچ جنگ واقعی وارد نشده است.

احمدی نژاد تاکید کرد: آمریکا در کره و ویتنام وارد جنگ نشد بلکه با مردم بدون سلاح و بدون حامی مواجه شد و کشتار کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در عراق و افغانستان نیز جنگ جدی رخ نداد، ارتش عراق در روزهای اول صحنه را خالی و فرار کرد و ارتش آمریکا در سرزمین خالی حرکت کرد، درافغانستان نیز همینطور ارتش آمریکا در دو جنگ ضعیف شکست خورد و اکنون به اجبار عراق را تخلیه می‌کند، این ارتش ضعیف نمی‌تواند وارد جنگ واقعی شود.

احمدی نژاد گفت: هدف آمریکا ایجاد جنگ روانی و اختلاف و نگرانی در منطقه است زیرا برخورد با ایران به منزله متلاشی شدن سیطره و هیمنه آن در جهان است.

رئیس جمهور افزود: کسانی آرزو دارند به ایران ضربه بزنند اما در عالم واقع زمینه اجرایی وجود ندارد، آنها می دانند ایران امروز قدرت پاسخگویی گسترده و قاطع و پشیمان کننده دارد.

احمدی نژاد تاکیدکرد:ما الان بیشتر نگران فلسطین و جنایت ها در عراق و افغانستان و توطئه ها علیه کشورهای عربی و اسلامی هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه  پاکستان هم با بلای سیل و هم بالاتر از آن با بلای تجاوزات ارتش آمریکا و بمباران مردم عادی مواجه است، اظهار داشت: ما نگران مشکلاتی هستیم که به واسطه دشمنان به منطقه خاورمیانه و منطقه اسلامی تحمیل شده است.

احمدی نژادخاطرنشان کرد:بخش مهمی از گفت وگو با امیر قطر در باره این مشکلات و چگونگی طراحی کار مشترک برای کاهش مشکلات و برقراری امنیت در منطقه بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: دیدگاه های ایران و قطر برای حل مشکلات منطقه یکسان است و برنامه های خوبی برای پیشبرد منافع دو ملت و ملت های منطقه و ایجاد همکاری بهتر طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، امیر قطر نیز در این کنفرانس مشترک خبری گفت: قطر اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل است و رییس جمهور ایران مایل است منطقه در امنیت کامل و مشکلات باشد.

شیخ حمد در مورد میانجیگری قطر برای حل مشکلات حوثی ها با دولت یمن گفت: موضوع پایان یافت و پنج بند توافقنامه مورد پذیرش واقع شد و امیدواریم یمن شاهد ثبات و شکوفایی باشد.

احمدی نژاد در ادامه این کنفرانس خبری ، از امیر قطر بخاطر ابتکار عمل برای حل موضوع حوثی ها تشکر کرد.

امیر قطر همچنین محاصره نوار غزه را محکوم کرد و مسئولیت کشورهای عربی را تلاش برای لغو محاصره دانست و از تلاش ایران و ترکیه برای کمک به مردم فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این کنفرانس مشترک خبری، رییس جمهور یک دستگاه  نانو سکوپ ساخت ایران را که از فناوری بسیار بالایی برخوردار است به امیر قطر هدیه کرد.

احمدی نژاد اظهار داشت: این دستگاه تنها در پنج کشور جهان و ایران ساخته می شود و قدرت بزرگ نمایی آن هزار برابر میکروسکوپ است و در مراکز دانشگاهی و پژوهشی کاربرد دارد.

کد خبر 115516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز