جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: مرد معتاد بعد از ربودن پسربچه‌ 8 ساله پا به فرار گذاشت اما وقتی پلیس را در تعقیب خود دید، وارد مدرسه ابتدایی شد و با گذاشتن چاقویی زیر گلوی گروگانش، شروع به تهدید ماموران کرد

گروگانگیر

ظهر 8 شهریور امسال، ماموران گشت یگان امداد تهران هنگام گشتزنی در منطقه خانی‌آباد مردی را دیدند که پسربچه خردسالی را بغل گرفته و با سرعت در حال دور شدن از محل است.ماموران با شنیدن فریادهای کمک‌خواهانه پسربچه خردسال، وارد عمل شدند و به طرف مرد جوان حرکت کردند اما این مرد به محض مشاهده خودروی پلیس، وارد حیاط مدرسه‌‌ای ابتدایی شد که در آن حوالی بود.

وقتی ماموران، مرد جوان را محاصره کردند، وی چاقویی زیر گلوی گروگانش گذاشت و از ماموران پلیس خواست از سر راهش کنار بروند. درحالی‌که جوی از ترس و وحشت بین بچه‌هایی که آن روز در مدرسه حضور داشتند به‌وجود آمده بود، مرد گروگانگیر پلیس را تهدید ‌کرد اگر از سر راهش کنار نروند، وی گروگان خود را خواهد کشت. ماموران که جان گروگان 8ساله را در خطر می‌دیدند، شروع به مذاکره با مرد جوان کردند اما وقتی او حاضر نشد خود را تسلیم کند، در یک اقدام ضربتی این مرد را خلع سلاح کردند و کودک را نجات دادند.

متهم که قاسم نام دارد، بعد از دستگیری به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به ربودن پسربچه اعتراف کرد. او گفت که به مواد‌مخدر شیشه اعتیاد دارد و به خاطر مصرف آن تعادل فکری خود را از دست داده است. در زمان ربودن کودک هم دچار توهم بوده و وقتی پلیس را مشاهده کرده، از ترس متواری شده است.

درحالی‌که بازجویی از مرد جوان ادامه داشت، مادر گروگان 8 ساله که رضا نام داشت، سراسیمه خود را به اداره آگاهی رساند و وقتی از سلامت فرزندش مطمئن شد، به ماموران گفت: به همراه رضا برای خرید افطاری از خانه خارج شدیم. ابتدا به سوپر مارکت محل رفتیم و در همین هنگام رضا برای خرید نان، راهی نانوایی شد. وقتی از سوپرمارکت خارج شدم و به طرف نانوایی رفتم، از رضا خبری نبود.

در همان هنگام چند نفر از کسبه به من گفتند که یک مرد جوان، پسربچه‌ای با مشخصات رضا را با خودش برده است. آنجا بود که متوجه ماجرای آدم‌ربایی شدم اما چند دقیقه بعد وقتی به کلانتری رفتم، ماموران گفتند که آدم‌ربا دستگیر شده است.

سرگرد محمد نظری، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، پرونده در اختیار دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت تا تحقیقات بیشتری درخصوص انگیزه جوان آدم‌ربا انجام شود.

کد خبر 115294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز