سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران اسلامی در سوگ شهادت نخستین مظلوم عالم، مولای رشادت و صلابت و مقتدای عشق و جوانمردی امام علی (ع) سیه پوش و عزادار است

Ya Ali

به گزارش واحد مرکزی خبر، امشب تا سحر صدای ناله و فریاد داغداران سوگ علی (ع) از هیات‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا در گوش جان کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای سراسر کشور می پیچد.

مشهد الرضا نیز در سوگ شهادت مولای متقیان امام علی (ع) سیه پوش و عزادار است.

دلدادگان و عاشقانی که به شوق زیارت هشتمین قبله دل‌ها از دور و نزدیک خود را به جوار مضجع منور حضرت رضا (ع) رسانده‌اند تا در این شب دلسوختگی حال و هوای حرم شریف نجف را در خویش احساس کنند.

میلیون ها زن و مرد عزادار با حضور در رواق ها و صحن های حرم مطهر رضوی دل را در پنجره های ضریح عالم آل محمد (ع) دخیل می بندند و با به جای آوردن مراسم ویژه شب قدر در سایه عزت قرآن و عصمت عترت (ع) برای تعالی اسلام و مسلمانان به درگاه خداوند یکتا دعا می کنند .

استان قم نیز بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت نخستین مظلوم عالم امیرالمومنین حضرت علی (ع) غرق در عزا و ماتم است

زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) از امروز با حضوردرحرم مطهرآن حضرت در غم شهادت مظلومانه مولای متقیان علی (ع) اشک ماتم می ریزند.

سر در مساجد، تکایا، اماکن و مغازه های قم هم سیاهپوش شده است و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بانصب پارچه نوشته‌هایی درخیابان‌ها و معابر سالروز شهادت حضرت علی (س) را تسلیت گفته‌اند.

مراسم احیای شب قدر با قرائت قرآن، دعای توسل، دعای پرفیض جوشن‌کبیر، مرثیه‌سرایی، عزاداری حضرت امیر (ع)، سخنرانی و مراسم قرآن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 115222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز