محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم دیدار با قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری با بیان این مطلب اظهار داشت: باید توجه داشت هم مسئولان و هم مردم زمانی که قانون گریز باشند، خودشان نخستین قربانیان خواهند بود.

به گفته قالیباف، از آنجایی که مردم در ابعاد مختلف نسبت به حقوق و وظایف خود آگاه نیستند، بنابراین به‌درستی نمی‌توانند مطالبه حقوق کرده و یا به‌خوبی ایفای نقش کنند.وی کهنه بودن ‌قوانین را مانع از حل مسائل فعلی دانست و خواستار تجدید نظر در قوانین موجود شد.

وی با تاکید بر اینکه در اصلاح قوانین نیز گاهی خیلی عقب هستیم، به قانون کمیسیون ماده 100 و برخی مشکلات آن اشاره کرد و افزود: ‌لایحه‌ای در مورد ماده100 بدون اینکه نظر شهرداری را جویا شوند به مجلس شورای اسلامی رفت اما به‌دلیل برخی مشکلات 3 ماه مسکوت ماند.

قالیباف ادامه داد: این موضوع مجددا فعال شد و بعد از تصویب مجلس برای تصویب نهایی به شورای نگهبان رفت اما آنجا با حذف شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران از کمیسیون ماده 100، وزارت مسکن و در بعضی موارد میراث فرهنگی را به کمیسیون ماده 100 اضافه کرد. شهردار تهران با بیان اینکه فلسفه وجودی ماده 100 موضوع شهری و شهرسازی است، خاطرنشان ساخت:‌این از آن موضوعاتی است که وقتی می‌خواهند اصلاح شود به چنین سرنوشتی دچار می‌شود.

قالیباف در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن تشکر از تعامل خوب و سازنده میان شهرداری و دیوان عدالت اداری بیان داشت:‌دیوان عدالت به‌عنوان مدافع حقوق مردم ایفای نقش می‌کند و ما نیز در شهرداری به‌دنبال خدمت به مردم هستیم. هماهنگی این دو نهاد می‌تواند برای جامعه بسیار مفید باشد.

شهردار تهران کوچک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌ شهرداری را از اهداف جدی در این دستگاه خواند و با اشاره به واگذاری برخی امور به بخش خصوصی بیان داشت: ‌بخشی از فعالیت‌های شهرداری را طبق ضوابط می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد اما هیچ‌کدام از بخش‌های حاکمیتی شهرداری به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد که اگر این اتفاق رخ دهد، خلاف قانون است؛ چنان که در راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک، بخش ضوابط و قوانین همچنان در اختیار شهرداری است و واگذار نخواهد شد.

کد خبر 115026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز