گروه حوادث: اتوبوس شهری که بعد از تصادف با یک موتور‌سیکلت به کنار خیابان منتقل شده بود، ناگهان در شیب خیابان شروع به حرکت کرد و حادثه خونینی را رقم زد.

تصادف جاده

ساعت 9:10 صبح 30 مرداد  امداد‌رسانان اورژانس تهران در جریان تصادف اتوبوس بخش خصوصی با یک دستگاه موتور‌سیکلت در اتوبان شهید باقری قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. آنها بعد از حضور در محل متوجه شدند در جریان این تصادف، 2 سرنشین موتور‌سیکلت مجروح شده‌اند و بلافاصله عملیات امدادی را شروع کردند.

همزمان با فعالیت امدادرسانان، اتوبوس حادثه ساز نیز به کنار خیابان منتقل شد و امدادرسانان بعد از انتقال مجروحان به آمبولانس، راهی بیمارستان الغدیر شدند.

تصادف سریالی

دقایقی از انتقال مردان موتورسوار به بیمارستان نگذشته بود که این بار، امدادگران در جریان حادثه‌ دیگری قرار گرفتند. حادثه‌‌ای که عامل آن، همان اتوبوس شهری بود اما این بار بدون راننده. یکی از شاهدان در تشریح ماجرا گفت: زمانی که اتوبوس با 2موتورسوار تصادف کرد، آن را به کنار خیابان منتقل کردند تا ماموران راهنمایی و رانندگی از راه برسند اما هنوز چند دقیقه از این ماجرا نگذشته بود که ظاهرا به خاطر شیب جاده و رها شدن ترمز، اتوبوس بدون راننده شروع به حرکت کرد و حادثه خونین بعدی را رقم زد.

خودروی بدون راننده از سمت شمال به جنوب اتوبان شروع به حرکت کرد و قبل از دوربرگردان با 2 دستگاه خودروی سواری برخورد کرد.این تصادف اما پایان ماجرا نبود، چرا که اتوبوس پس از برخورد با 3 تیر چراغ برق و انداختن آنها، از میان بلوار گذشت و با خودروهای دیگری که در آن سوی خیابان بودند، برخورد کرد.

امیر مهدیانی، معاون منطقه 3 عملیات آتش‌نشانی که همراه با دیگر تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شده بود، گفت: اتوبوس بعد از عبور از بلوار، با 6 دستگاه خودروی سواری دیگر برخورد کرد و 2 دستگاه سواری را در هم پیچید. این خودرو سرانجام بعد از برخورد شدید با یک پیکان سبز رنگ، متوقف شد.

مأموریت دوباره

رضایی، از روابط عمومی اورژانس تهران نیز درباره این حادثه به همشهری گفت: برخورد اتوبوس بدون سرنشین با خودروهای دیگر باعث مجروح شدن 5 مرد و 2 زن شد که وقتی این حادثه به مرکز اورژانس مخابره شد، امدادرسانان راهی محل شدند.
با حضور آتش‌نشانان ایستگاه 57، 17 و 71 تهران و امدادرسانان اورژانس در محل، عملیات نجات حادثه دیده‌ها شروع شد.

آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات نجات، بدنه خودرو‌هایی را که در این حادثه آسیب دیده بودند باز کردند و سرنشین‌های مجروح را از داخل آنها بیرون آوردند و برای اعزام به مراکز درمانی، در اختیار اورژانس قرار دادند. اتوبوس آسیب دیده نیز توسط جرثقیل 55 تنی از محل جابه‌جا شد و دیگر خودرو‌ها توسط جرثقیل راهنمایی و رانندگی به پارکینگ منتقل شدند.

به گفته رضایی، به جز 2 مرد موتورسوار که در تصادف اول مجروح شدند، 7 مجروح دیگر حادثه به بیمارستان امام حسین انتقال یافتند و تحت درمان قرار گرفتند.

کد خبر 114413

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز