سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: نادر کرمی شهردار منطقه 12 در سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران حاضر شد و گزارشی از لزوم اصلاح امکانات ایمنی بازار تهران و بازسازی آن ارائه کرد

شورای شهر تهران

شهردار منطقه 12 گفت: در حال گرفتن رای از مراجع ذیصلاح برای خروج صنف طلاساز از بازار هستیم.وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 97 آتش‌سوزی در بازار تهران رخ داده است، افزود: کار استقرار ایستگاه شماره «97» آتش‌نشانی با بهره‌گیری از خودروهای مناسب، متناسب با نیاز بازار در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه در بازار تهران به‌دلیل فرسوده‌بودن با مشکلات منحصر به فردی مواجه هستیم از ورودی‌های نامناسب و دون شان بازار سخن گفت و یادآور شد: نه تنها این ورودی‌ها به‌خوبی کنترل نمی‌شوند بلکه از سوی افرادی که مسئول کنترل درهای ورودی بازار هستند، شیطنت‌های زیادی صورت می‌گیرد.

کرمی در این باره به طراحی درهای جدیدی برای بازار اشاره کرد که به‌زودی یکی از آنها به‌صورت آزمایشی نصب می‌شود.
به گفته شهردار منطقه 12، ساماندهی چرخ‌های دستی بازار، پیک موتوری‌ها و تخلیه و بارگیری وانت بارها، مطالعه و طراحی اسامی معابر و راهنماهای مسیر و اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در شمال محدوده بازار از جمله اقدامات صورت‌گرفته در محدوده بازار است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر تهران اظهار داشت: با هدف کاهش تردد موتورسیکلت‌سواران، یک‌هزار دستگاه دوچرخه ظرف مدت یک ماه آینده از خیابان «امام خمینی‌(ره)» به سمت بازار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.کرمی همچنین از راه‌اندازی تراموا در بازار تهران خبر داد و تصریح کرد: در این مسیر 2کیلومتری واگن‌هایی با کاربری تفریحی احداث می‌شود که در عین حال قابلیت جابه‌جایی بارهای کوچک و کم وزن را هم خواهد داشت.

از سوی دیگر کرمی از دفع خطر از املاکی که در آنها مواد‌مخدر مصرف می‌شود و یا کارتن‌خواب‌ها حضور دارند، صدور رای تخلیه و تغییر املاکی که محل عرضه مواد پلاستیکی، شیمیایی و سایر مشاغل مزاحم و خطر ساز شده، شناسایی و صدور اخطاریه به اصنافی که کالاهای اشتعال‌زا دارند و حفر چاه‌های جذبی برای ساماندهی و دفع آب‌های سطحی محدوده بازار خبر داد.

در ادامه جلسه دیروز، معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر در مورد کارگاه‌های طلاسازی بازار تهران اظهار داشت: از نظر اداره محیط‌زیست استان تهران نیز صنف طلاسازان ایمن نیست؛ چرا که در جداسازی طلا از سیانور استفاده می‌کنند که این اقدام، پساب‌های خطرناکی تولید می‌کند؛ بنا‌براین باید این کارگاه‌ها به مکان مناسبی منتقل شوند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز پس از پایان گزارش شهردار منطقه 12 در مورد ایمنی بازار تهران، خاطرنشان کرد: بازار تهران سال‌هاست که شرایط نامساعدی دارد و نمی‌توان در مورد برخی از فضاهای آن کاری کرد، اما در بخش‌های جدیدتر شهر نظیر «اکباتان» انواع کولرهای گازی و برقی و سیم‌ها و کابل‌ها، نمای ظاهری ساختمان‌ها را به‌هم ریخته است.

چمران افزود: این کولرها از نمای ساختمان‌ها بیرون‌زده و سیم‌ها و کابل‌ها در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارد و یا ساختمان «سامان» در بلوار کشاورز که کولرهای گازی‌اش در نمای بیرونی ساختمان کاملا مشهود است. از سوی دیگر سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به روند غیرقابل کنترل نصب کولرهای گازی و برقی در بازار تهران گفت: صلاح بازار در کنترل این تاسیسات است.

نرخ سرویس مدارس 10درصد افزایش یافت

صبح دیروز نرخ سرویس مدارس با 10درصد افزایش به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.بر این اساس هزینه سرویس مدارس برای خودروهای سواری و ون در سال تحصیلی بدین شرح است: تا مسافت 5 کیلومتر کرایه سواری برای هر دانش‌آموز برای یک ماه 41 هزار تومان و کرایه ون برای هر دانش‌آموز آن هم برای یک ماه سرویس‌دهی 25هزار تومان است. تا مسافت 10 کیلومتر کرایه سواری 48 هزار تومان و کرایه ون 28 هزار تومان است.

همچنین برای مسافت‌ 15کیلومتر نیز کرایه سواری 54هزار تومان و کرایه ون 31هزار تومان، تا مسافت 25کیلومتر کرایه سواری 67 هزار تومان و کرایه ون 36 هزار تومان و تا مسافت 30 کیلومتر کرایه سواری 74 هزار تومان و کرایه ون 39 هزار تومان محاسبه خواهد شد.

قیمت‌های فوق براساس حداکثر ظرفیت برای خودروی سواری 4نفر و برای خودروی ون 11 نفر تعیین شده که درصورت تفاهم و درخواست کاهش تعداد نفرات، قیمت بین سایرین تقسیم می‌شود.همچنین بیمه کامل سرنشین شامل آسیب‌دیدگی، نقص عضو و فوت برای همه دانش‌آموزان الزامی است.

براساس این گزارش نرخ سرویس مدارس برای اتوبوس و مینی‌بوس نیز در مسافت 5 کیلومتر برای اتوبوس 25 هزار تومان تعیین شده است.همچنین کرایه مینی بوس برای هر دانش‌آموز تا مسافت 5 کیلومتر 17 هزارتومان تعیین شده است.

مهلت 6ماهه برای مکان‌یابی پارکینگ‌

دیروز شورای شهر تهران در بند «الف» لایحه مجوز امتیازات تشویقی برای احداث پارکینگ در شهر تهران، شهرداری تهران را مکلف به مکان‌یابی و نیازسنجی برای احداث پارکینگ‌های عمومی جدید طی 6ماه آینده کرد.رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: با این لایحه تعدادی از گره‌های کور ساخت پارکینگ در تهران باز خواهد شد.
صندوق خبرنگاران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران یادآور شد که مسئولان شهرداری گزارش پیگیری‌ها در مورد صندوق خبرنگاران را به شورای شهر تهران بیاورند. احمد مسجد جامعی دیروز (سه‌شنبه) در پایان سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران از مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران خواست ترتیبی اتخاذ شود تا شهرداری گزارش مربوط به پیگیری‌های تشکیل صندوق خبرنگاران را به شورای شهر تهران ارائه دهد

کد خبر 113596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز