سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گروه شهری: یک فوریت طرح مجوز جابه‌جایی اعتبارات در مصوبه بودجه سال 89 شهرداری تهران که به‌منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران بود به تصویب شورای شهر تهران رسید

شورای شهر تهران

رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواستار آن شد تا با جابه‌جایی 300 میلیارد تومان از سقف طرح‌های فاقد اولویت یا برخوردار از اشکالات حقوقی که قابلیت اجرا ندارند، بدهی مالی پروژه‌های عمران شهری پرداخت شود.به گفته خادم با این طرح علاوه بر اینکه دیگر نیازی به بالا بردن سقف بودجه نیست، از توقف طرح‌های عمران شهری نیز جلوگیری می‌شود.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز خواستار بررسی ریشه‌ای علل عدم‌اجرای صحیح مصوبه بودجه شد.وی گفت: انتظار ما از شهرداری وفادار بودن به بودجه مصوب شوراست. ‌ انتقادات مطروحه از سوی این عضو شورای شهر معطوف به این بود که اعتبارات شهرداری به جای هزینه شدن در پروژه‌های دارای ردیف، صرف طرح‌هایی می‌شود که ردیف ندارد.

در پاسخ به انتقادات مطروحه از سوی برخی از اعضای شورای شهر نسبت به نحوه تخصیص اعتبارات عمرانی از سوی شهرداری و مطالبات معوقه برخی پیمانکاران، پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران گفت: 80 درصد بدهی‌های شهرداری به آن دسته از پیمانکارانی مربوط است که مطالباتی کمتر از 150میلیون تومان دارند.

وی در توضیح به تعویق افتادن پرداخت مطالبات پیمانکاران به بحران‌های اقتصادی موجود اشاره کرد که باعث شده تا 70 درصد درآمدهای نقدی شهرداری محقق شود.به گفته پورزرندی قطعا کسری پیش آمده دامن 30 درصد طرح‌های عمران شهری را گرفته و مانع از عملی شدن آنها می‌شود.

معاون مالی اداری شهرداری تهران این حجم بدهی را نگران‌کننده ندانست و گفت: با یک برنامه‌ریزی و تصویب طرح مجوز جابه‌جایی اعتبارات بودجه می‌توانیم مانع از انباشته شدن بدهی پیمانکاران شده و از عقب افتادن طرح‌های عمرانی نیز جلوگیری کنیم.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز به دفاع از این طرح پرداخته و از اعضای شورای شهر خواست به فوریت آن رای دهند و اگر انتقاد یا ابهامی دارند هنگام بررسی در کمیسیون‌های مربوطه به آن بپردازند.چمران ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی پرداخت بدهی‌های پیمانکاران گفت: پرداخت بدهی پیمانکاران از دغدغه‌های مهم شورای شهر تهران است.

ضایعات نان در کشور همچنان زیاد است

بنا براین گزارش دیروز در جریان بررسی لایحه چگونگی اعطای تسهیلات تشویقی به واحدهای تولید نان، خمیر و نان نیم پز در شورای شهر بر لزوم رعایت اصلاح الگوی مصرف تاکید شد.معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر دیروز نسبت به کیفیت نان، سلامت فراورده‌ها، شیوه‌های پخت نان، نمک، جوش شیرین، کمبود دانه‌های سبوس‌دار، پاشیده شدن مستقیم فراورده‌های نفتی روی نان، بهداشت کارگران و خطرات شیمیایی کیسه‌های پلاستیکی حمل نان تذکر داد.

دیروز همچنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به‌وجود 3 هزار و 800 واحد نان سنتی در تهران گفت: از این تعداد
1800 واحد فاقد مشکل هستند و 2هزار مورد مشکلات شهرسازی یا بهداشتی دارند که براساس این لایحه به واحدهای متقاضی تا سقف 10 میلیون تومان از سوی شهرداری تسهیلات ارائه می‌شود و این واحدها براساس ضوابط شهرسازی و بهداشتی، اصلاحات موردنظر را انجام خواهند داد.

تکمیل حسابرسی سال 87 تا شهریور ماه

رسول خادم دیروز در جریان بررسی طرح «تعیین حسابرسی جهت انجام عملیات حسابرسی در سال 89 شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری» افزود: تا سال 86 گزارش حسابرسی نداشتیم و در حال حاضر برای سال 87 و 88 حسابرس تعیین شده است و در این طرح پیشنهاد شده تا فرایند فراخوان عمومی و تعیین حسابرسی با توجه به زمانبر بودن این فرایند، از هم‌اکنون برای سال 89 آغاز شود.

خادم در توضیح حسابرسی سال 87، گفت: اصلاح حساب‌ها در سال 87 انجام شده و تا پایان شهریور ماه گزارش کامل حسابرسی سال یاد شده، ارائه می‌شود.وی خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران موظف است، ظرف مدت 2 هفته پس از ابلاغ این مصوبه، نسبت به انتخاب و معرفی حسابرس یا حسابرسان واجد شرایط در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه، به کمیته‌ای متشکل از رئیس شورا و روسای کمیسیون‌های سه‌گانه اقدام کند تا درصورت تایید کمیته مزبور، نسبت به عقد قرارداد حسابرسی برای سال 89 شهرداری تهران اقدام شود.

شهروند نمونه و شهروند افتخاری

دیروز لایحه اعطای نشان شهروند تهرانی به تصویب شورای شهر تهران رسید.براساس این لایحه به شهروندان نمونه تهرانی که خدمات شایان، برجسته و ثمربخشی را در سطح شهر و مناطق و محلات شهری و در ابعاد دینی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی جهت بهبود زندگی شهری به همشهریان ارزانی داشته‌اند و همچنین به شخصیت‌های عالی‌رتبه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، دینی، ورزشی و هنری که تلاش قابل توجهی جهت شناسایی شهر تهران در سطح بین‌المللی انجام داده‌اند و یا در توسعه و آبادانی شهر تهران سهم بسزایی ایفا کرده‌اند، نشان شهروندی اعطا خواهد شد.این نشان در 2قالب نشان شهروند نمونه تهرانی و نشان شهروند افتخاری شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 113066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز