دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پارلمانی وزیر کشور از سفر دو روزه مصطفی محمدنجار، وزیر کشور در 31 شهریورماه به بحرین برای شرکت در اجلاس عراق، سفر به ترکیه برای شرکت در اجلاس اکو و احتمال سفر به مکزیک خبر داد.

مصطفی محمد نجار

مهدی محمدی‌فر معاون پارلمانی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اجلاس عراق که امسال در بحرین برگزار می شود با حضور 8 کشور همسایه عراق و به ابتکار ایران برای افزایش امنیت عراق و حل مشکلات دولت نوپای این کشور است.

وی با بیان اینکه ایران، ترکیه، سوریه، اردن، عربستان، کویت، قطر، مصر و بحرین کشورهایی هستند که در این اجلاس شرکت می‌کنند، افزود: تلاش کشورهای همسایه برای توسعه و انسجام بیشتر در عراق، تقویت مرزها، مبارزه با تروریسم، جلوگیری از تردد غیرمجاز بین کشورها و کمک به دولت نوپای عراق است.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه 5 اجلاس گذشته در کشورهای دیگر و همچنین ایران برپا شده است، افزود: اجلاس آینده 31 شهریور ماه در بحرین با حضور کشورهای همسایه برگزار می‌شود.

معاون پارلمانی وزیر کشور ادامه داد: هیئت پیشرو از معاونین امنیتی وزارت کشور و مدیران کل بین‌المللی کشورها پیش از وزیران در بحرین خواهند بود و وزرای کشورها در تاریخ برگزاری اجلاس که به مدت دو روز است در بحرین حضور پیدا می‌کنند.

وی همچنین گفت: وزیر کشور در سفر بعدی خود آبان‌ماه سال جاری برای شرکت در اجلاس کشورهای اکو به ترکیه سفر می‌کند.

محمدی فر اظهار داشت: اجلاس سازمان جهانی مهاجرت نیز در آینده نزدیک در مکزیک برگزار می‌شود و در صورتی که این اجلاس در سطح وزیران کشورها برگزار شود مصطفی محمدنجار نیز در آن شرکت می‌‌کند و در غیر این صورت معاونان وزیر در این اجلاس حضور خواهند داشت.

 

کد خبر 113504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز