گروه شهری: 100 پروژه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، خدماتی و عمرانی با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در منطقه 15 تهران افتتاح می‌شود.

پروژه شهرداری

مجتبی یزدانی، شهردار منطقه 15 با اشاره به افتتاح 100پروژه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی در این منطقه گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مانند مجموعه ورزشی خانواده که 18 سال نیمه تمام بود و همچنین مجموعه ورزشی پارک پامچال با عنوان «شهدای تاکسیران» که بعد از 8 سال به ‌بهره‌برداری می‌رسد، در اولویت کاری ما قرار داشت که از پروژه‌های فرامنطقه‌ای بوده است.

وی افزود: افتتاح 5 استخر و 3مجموعه ورزشی 1200 متری چند منظوره که دارای 450 متر ساختمان اداری است نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین 7 سوله ورزشی ویژه بانوان و 2 استخر و یک پردیس نیز ویژه بانوان در منطقه افتتاح خواهد شد.یزدانی با تاکید بر کاهش فاصله جنوب و شمال شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز منطقه، یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی با 31 یونیت، اتاق جراحی و امکانات برای کودکان عقب مانده ذهنی در محلی که امکان دسترسی آن آسان باشد، از پروژه‌هایی است که افتتاح می‌شود و همچنین 5 زمین چمن مصنوعی از 12 زمینی که در دست اجراست نیز افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه 15 افزود: با همکاری راهور منطقه، مرکز کنترل ترافیک مناطق 14، 15، 16، 19 و 20 نیز در این منطقه راه‌اندازی شده است که از طریق نصب 47دوربین در این مناطق، ترافیک را کنترل خواهد کرد. این مرکز نیز با هزینه 2 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: پارک آموزش ترافیک، افتتاح 5 پل مکانیزه با هزینه 5 میلیارد تومان و 7 پل عابر پیاده در منطقه نیز از دیگر پروژه‌های منطقه خواهد بود. یزدانی با اشاره به توجه به محله‌گرایی در این منطقه گفت: تا پایان سال 13 محله از 17 محله منطقه دارای همه امکانات فرهنگی ورزشی، خدماتی و پارک خواهند شد که تا‌کنون 13 محله به این امکانات مجهز شده‌اند.

وی افزود: منطقه 15 با 8 کتابخانه شبانه روزی دارای بیشترین تعداد کتابخانه‌های شبانه روزی در تهران است و همچنین محله طیب نیز که پیش از این از این نظر محروم بود، به امکانات فرهنگی ورزشی مجهز شده است.یزدانی با بیان اینکه تاپایان سال 90، امکان دسترسی همه شهروندان به همه امکانات محله‌ها فراهم می‌شود، گفت: ایجاد نمازخانه در همه سالن‌های ورزشی و همچنین مکان‌های عمومی و افتتاح 9 دارالقرآن از دیگر اقداماتی است که در این منطقه انجام شده است.

یزدانی با بیان اینکه در مجموع 120 میلیارد تومان برای پروژه‌های منطقه هزینه شده است، اظهار کرد: با توجه به تسهیلات خوبی که برای بهبود بافت فرسوده درنظر گرفته شده است، 6 محله منطقه که بافت فرسوده دارند دارای طرح منظر شهری شده است و تا نیمه‌ ماه مبارک رمضان، 800 واحد مسکونی آماده تحویل می‌شود. شهردار منطقه 15 با بیان اینکه بیشترین بزرگراه‌های در حال اجرا در این منطقه در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: بزرگراه دولت آباد که کمربندی شرقی را در محدوده قانونی منطقه ایجاد می‌کند به بزرگراه شهید شوشتری متصل می‌شود و قصر فیروزه را به بزرگراه رسالت وصل خواهد کرد. وی در مورد راه‌اندازی مرکز تئاتر حرفه‌ای تهران در این منطقه اظهار کرد: این مرکز که حرفه‌ای‌ترین مرکز تئاتر در ایران است در محدوده فرهنگسرای خاوران با 7 سالن ویژه، دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

کد خبر 113243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز