همشهری آنلاین: رئیس سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: انتظار سازمان تربیت‌بدنی از تیم ملی فوتبال، قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست

ورزش

به گزارش ایسنا، علی سعیدلو در حاشیه‌ رقابت‌های قهرمانی جهان اسکی روی چمن در دیزین در پاسخ به این پرسش که سازمان تربیت بدنی چه انتظاری از تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا دارد، اظهار کرد: انتظار ما قهرمانی است. ما مردم و جوانان توانمندی داریم. سازمان تربیت بدنی و فدراسیون برای فوتبال وقت می‌گذارند. پول هم که هست وقت هم که می‌گذاریم بنابراین انتظار نتایج خوب داریم.

 وی در رابطه با خبرهای منتشرشده مبنی بر اینکه شما به قطبی و فدراسیون فوتبال اولتیماتوم داده‌اید، خاطرنشان کرد: من فقط به قطبی اولتیماتوم نداده‌ام بلکه به همه اولتیماتوم می‌دهم. کسانی که مسئولیت می‌پذیرند باید در حیطه کاری خود بروند. قطبی در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال نبود.

 وی در پاسخ به این پرسش که شما جلسات زیادی را با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دارید آیا این مسئله دلیل علاقه شما به فوتبال است، تصریح کرد: دلیلی ندارد که با هیات رئیسه جلسه نگذارم ما با همه فدراسیون‌ها جلسه می‌گذاریم. در جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برنامه‌ها ارائه شد در این جلسه درباره تیم بانوان اعزامی به المپیک سنگاپور دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال، رقابت‌های قهرمانی آسیا، جام ملت‌ها و جام جهانی تبادل نظر شد. من اشراف بیشتری به محیط کار در ورزش دارم. این جلسه دو، سه ساعت طول کشید. من فدراسیون‌ها را به حال خود رها نمی‌کنم و مدام از آنها گزارش کار می‌گیرم و کارهایی را که در فواصل بین جلسات انجام دادند پیگیری می‌کنم. تیم ما با جدیت کار می‌کند. با قطبی هم جلسه خواهیم گذاشت. البته جلسه با بازیکنان و سرمربی تیم ملی به عهده فدرسیون است چرا که خودشان به کار اشراف دارند. در فدراسیون فوتبال آرامش کافی وجود دارد. در نشست هیات رییسه هم همه اعضا حضور داشتند و جلسه با نشاط برگزار شد. هیچ مشکل اعتباری هم در فوتبال وجود ندارد.

 سعیدلو در پاسخ به این پرسش که آیا شما حبیب کاشانی را به عضویت در هیات رئیسه فدراسیون معرفی کرده‌اید؟ اظهار کرد: گنجعلی خانی مشکل دوشغله بودن داشت و خودش استعفا داده بود. من از مسئولان فدراسیون سوال کردم که چرا اعضای هیات رئیسه به طور کامل در جلسه حضور ندارند. مسئولان فدراسیون هم طبق قانون یک فرد دیگر را به هیات رئیسه اضافه کردند. من از آنها خواستم که یکی از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری را به اعضای هیات رئیسه اضافه کنند چرا که سهم مدیران باشگاه‌ها در فوتبال زیاد است. پس از جمع بندی کاشانی به هیات رئیسه اضافه شد.

 رئیس سازمان تربیت بدنی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شنیده می‌شود قرار است پس از حضور کاشانی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال وی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود، تصریح کرد: شایعه است. کاشانی در پرسپولیس کارش را انجام می‌دهد.

 وی در خصوص وضعیت کاروان اعزامی به المپیک سنگاپور و انتظار سازمان تربیت بدنی از نتایج ایران در این رقابت‌ها یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که در رشته‌های مختلف حضور بین‌المللی خود را تقویت کنیم. نیت ما در این رقابت‌ها این است. ما مدال نمی‌خواهیم فقط می‌خواهیم نوجوانان در این مسابقات حضور پیدا کنند و رفتار ایرانی را تبلیغ کنند. سنت‌ها و سلامت مردم ایران را نشان دهند. شب گذشته در مراسم خداحافظی کاروان اعزامی شرکت داشته‌ام و از آنها از همت آنها تشکر کردم. به آنها گفتم همه دنیا نگاه ویژه به شما دارند. کسانی که نهایت زندگی‌شان مادی است به شما نگاه می‌کنند. بنابراین باید تاثیرگذار باشید و تلاش کنید در کنار اخلاق ، رفتار خوب در رده‌های قهرمانی هم موفق باشید. البته ما در برخی از رشته‌های این رقابتها مانند والیبال شانس بیشتری داریم.

 رئیس سازمان تربیت بدنی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به مساعدت مالی سازمان تربیت بدنی برای حضور موفق ایران برای بازیهای آسیایی گوانگجو آیا شما از وضعیت تیم‌های اعزامی رضایت دارید؟ تاکید کرد: هیچ فدراسیونی مشکل مالی ندارد. اعتبارات کمیته المپیک به آنها داده شده است. بخش بعدی اعتبارات هم درراه است. ما به فدراسیون‌ها کمک می‌کنیم آنها هم از نظر مدیریتی و برنامه‌ریزی کارهای خود را انجام می‌دهند. اگر هم رئیس فدراسیونی هست که نگرانی دارد از شما می‌خواهیم که او را به ما ارجاع دهید.

 وی با بیان اینکه سازمان تربیت بدنی تلاش می‌کند در چند بعد به طور هدفمند کار کند، گفت: ما به دنبال این هستیم که ورزش همگانی را عمق دهیم. اعتبارات ورزشی را رشد دهیم. در رشته‌های قهرمانی فعالتر باشیم. ورزش بانوان را گسترش دهیم. علم و فناوری را وارد ورزش کنیم. در طول یک‌سال گذشته بیشتر این اتفاقات افتاده است بودجه ورزش با تصویب اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی زیاد شده است. ما به سهم بانوان در ورزش همگانی و قهرمانی رسیدگی دقیق کردیم. بانوان ما در حوزه‌های قهرمانی حضور جدی‌تری پیدا می‌کنند. خوشبختانه در رقابت‌های تیراندازی قهرمانی جهان یک تیرانداز خانم اولین سهمیه المپیک لندن را گرفت. من برای همه وقت می‌گذارم، هم برای فوتبال هم برای اسکی روی چمن هم برای کشتی و ... تلاش‌های ما در 47 هفته گذشته نتیجه داده و ما 47 مورد قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی در جهان و آسیا داشتیم. خوشبختانه ورزش راه خود را پیدا کرده امسال ما سال پرنشاطی را پیش ‌روداریم که به زودی حتی در رده مدیریتی گسترده‌تر هم می‌شود. شما می‌بینید امروز فدراسیون‌های ما جرات پیدا می‌کنند و مسابقات جهانی را در ایران برگزار می‌کنند. جمهوری اسلامی به جایی رسیده که علی‌رغم حرف‌های دشمنانی که کینه‌های عمیق دارند در عرصه‌های مختلف کار می‌کند و به موفقیت می‌رسد.

 رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص مسابقات قهرمانی اسکی روی چمن جوانان جهان و رقابت‌های جام جهانی دیزین یادآور شد: توسعه و پیشرفت ورزش جزو برنامه های اصلی دولت است. دولت نهم سرمایه‌گذاری خوبی به لحاظ اعتباری در ورزش داشته. به طوری که مجمع اعتبارات ورزش در دولت نهم و دهم به اندازه همه سرمایه‌گذاری‌ها در طول دوران ورزش بوده. خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی ارائه شده و به دنبال آن هم برنامه‌های گسترده‌ای در ورزش ارائه شده است. در فاز بعدی هم مدیریت خوب فدراسیون‌ها این جرات را ایجاد کرده که میزبان رقابت‌های بین‌المللی باشیم. دیزین یکی از پیست‌های معتبر دنیاست. این پیست از نظر فدراسیون جهانی استاندارد است. این مسابقات در دو بخش قهرمانی جهان و جام جهانی با حضور کشورهای معتبر از اروپا نظیر اتریش، سوئیس، آلمان و چک برگزار می‌شود. اسکی روی چمن رشته بسیار دشواری است و به گستردگی اسکی روی برف هم نیست. این مسابقات جوانان ما را رشد می‌دهد. حضور در این مسابقات انگیزه‌ساز است.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما در سازمان تربیت بدنی برنامه‌ای برای توسعه رشته‌های ورزشی جدید دارید، اظهار کرد: ما به دنبال توسعه رشته‌های ورزشی در شهرها و روستاها هستیم. در رشته‌هایی که صاحب مقام نبودیم در فدراسیون‌ها برنامه‌ریزیهایی صورت گرفته. بعید می‌دانم رشته‌ای در ایران فعال نباشد. ما در یک فرصت کوتاه توانستیم میزبانی مسابقات رسمی قهرمانی جوانان جهان را بگیریم که اتفاق بسیار بزرگی است.

 سعیدلو درباره‌ی حضور بانوان در این مسابقات به خبرنگاران گفت: شما می‌بینید که زنان از اکثر نقاط دنیا به این مسابقات آمدند. بانوان 50 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و نقش موثری دارند. چند روز قبل در مسابقات تیراندازی مسابقات جهان یک تیرانداز زن چهارم شد و سهمیه المپیک گرفت. بانوان ما در گسترش و تعداد شرکت کننده جلوتر از مردان هستند و استعدادهای زیادی دارند. هیچ محدودیتی هم برای حضور آنها در مسابقات وجود ندارد. با ارزش‌های حاضر در ایران سرعت پیشرفت زنان ما بیشتر از مردان است. البته در گذشته ناآگاهی‌هایی برای حضور بانوان در مسابقات وجود داشته اما امروز پیشرفت‌های بیشتری حاصل می‌شود. امروز از میان 50 فدراسیون 40 تای آنها در مسابقات بین‌المللی حضور دارند.

کد خبر 113205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز