تهران- اورژانس خبری ناخنک (اوخنا) با گذشت یک ماه از تابستان مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که فقط دو ماه دیگر از این فصل باقی مانده است. آنها می‌گویند ما نباید بگذاریم که مردم احساس کنند تابستان آنها را کلافه می‌کند و باید بزنیم توی دهن تابستان و غول کمر تابستان یا همان کمر غول تابستان را بشکنیم

اوخنا

اوشکول‌آبادی به نقل از خودش می‌گوید یکی از اساتید دانشگاه به فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرده که در اقدامی تلافی‌جویانه ما باید کلمة تابستان را اصلاح کنیم. در همین راستا از اول تابستان «تا» را از اول کلمة تابستان حذف می‌کنیم تا حالِ تابستان را بگیریم و از این پس به جای واژة منحوس تابستان بگوییم: «بستان.»

اشکول‌آبادی افزود در همین راستا و با توجه به همة جوانب، از ظواهر امر برمی‌آید که با تمام ظرفیت و چالش‌های موجود در راستای همان سیاست‌های افزایشی و دانش بهینه سازی تمامی جریان‌های جریان‌ساز و مجراهای قانونی... (جانمان به لبمان آمد از این جمله بندی‌ها، بگذارید ساده‌اش کنیم) در همین راستا یکی از مدیران که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد  برای خنکی آب و هوای کشور تعداد یک میلیارد و پانصدهزار قالب یخ به دریای خزر انداخته شده است. این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود در مراسم افتتاحیة «یخ اندازان» اعلام کرد این یخ‌ها استاندارد بوده و از کشور دوست و همسایه یعنی چین وارد شده است. این عزیز گرامی که نخواست نامش فاش شود، افزود: «برخی به دنبال منافع شخصی می‌خواستند یخ‌های قطبی را به ما قالب کنند. در حالی که ما خودمان قالب یخ داشتیم، ضمن این که یخ‌های قطبی برای سلامتی ماهیان آبزی زیان آور بوده و باعث سرماخوردگی آنها می‌شود.»

به گزارش اوشکول‌آبادی و در ادامة طرح شکستن کمر غول تابستان، پزشکان توصیه کرده‌اند که مردم خودشان هم باید اقداماتی انجام دهند. آنها به شهروندان و روستاوندان توصیه کرده‌اند که از کلاه‌های مخصوص استفاده کنند. این کلاه‌ها که با ارائه کلاه‌کارت توزیع می‌شود گامی است در جهت اشتغال زایی و توسعه صنعت کلاه‌داری. بر اساس این گزارش به شهروندان بزرگ‌سال کلاه «ایکس‌لارژ» و به کودکان و نوجوانان کلاهک تعلق می‌گیرد. پزشکان اعلام کرده‌اند همه باید مواظب کلاه‌بردارها بوده و به افرادی که کلاه سر دیگران می‌گذارند اعتماد نکنند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت «دابلیو دابلیو دابلیو نقطه کلاه کارت نقطه کام» مراجعه نمایید.

پس‌خبر........................................

در همین راستا اشکول‌آبادی به ما و ما هم به سردبیر دوچرخه پیشنهاد کردیم یک ضمیمه به همراه دوچرخه‌های تابستانی در بیاید. سردبیر از این پیشنهاد گرم به سردی استقبال کردند و گفتند با کمال میل می‌پذیرند. اما وقتی جویای محتوای این ضمیمه شدند، گفتیم بهترین ضمیمه تابستانی یک فقره بستنی چوقی (یا همان چوبی) است. این بستنی باید به دوچرخه منگنه شود که در صورت آب شدن مطبوعات دیگر را نوچ نکند. همان‌طور که عرض کردیم، سردبیر با این پیشنهاد گرم به سردی برخورد کردند و همه را به یک چای داغ دعوت نمودند.

به شعری مزخرف در همین راستا توجه بفرمایید:

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است

چایی توی گرما، بستنی توی برف است.

کد خبر 112869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز