یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه ورزشی: در شروع هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران دیروز استقلال پس از هفته‌ها برای دومین‌بار شکست خورد.

ناکامی تیم مدافع عنوان قهرمانی این‌بار مقابل تیم میانه جدولی پیکان رقم خورد. استقلال در برابر پیکان بیش از همیشه نبود یک بازیکن تمام‌کننده را در خط حمله حس کرد و حتی سیاوش اکبرپور هم در چند مورد فرصت‌های خوب را به هدر داد. در هوایی سرد استقلال و پیکان در نیمه اول ناامیدکننده ظاهر شدند و بازی آنان در اندازه‌های معمولی بود. پیکان در نیمه دوم هنگامی که استقلالی‌ها را بی‌انگیزه دید با جسارت بیشتری به خط دفاعی استقلال حمله برد و سرانجام دروازه این تیم را در دقیقه 68 توسط مرتضی عزیزمحمدی گشود. پیکان با این برد با 19 امتیاز خود را به تیم‌های بالای جدول نزدیک‌تر ساخت. شکست استقلال باعث شد تا سایپا که امروز در جدالی حساس در ورزشگاه اختصاصی پاس به میدان می‌رود با استرس کمتری برای حفظ صدرنشینی روبه‌رو باشد.در دومین بازی دیروز در صباشهر ابومسلم توانست از میزبان خود صباباتری یک امتیاز باارزش بگیرد. دیدار این دو تیم با تساوی یک بر یک همراه بود.بازی تیم‌های ذوب‌آهن و راه‌آهن تهران هم که قرار بود در فولادشهر اصفهان انجام شود به دلیل بارش برف و نامساعد بودن زمین انجام نشد و به وقت دیگری موکول شد.
پاس – سایپا در دستگردی
اما امروز در حساس‌ترین بازی سایپا در ورزشگاه دستگردی به مصاف پاس می‌رود. پاس بعد از تغییر و تحولات در کادر فنی به این بازی به چشم دیگری می‌نگرد. موفقیت  در مصاف با صدرنشین می‌تواند شروعی خوب برای شاهرخی باشد. از سوی دیگر شکست استقلال موقعیتی خوب برای دایی و یارانش خواهد بود تا بدون استرس و با دلگرمی بیشتر در اندیشه فاصله‌ انداختن با استقلال در صدر و قهرمانی نیم‌فصل باشند. این بازی همچنین می‌تواند سکوی پرتاب پاس هم تلقی شود؛ تیمی که هم‌اکنون موقعیت مناسبی در جدول ندارد.
استقلال اهواز در کرمان
استقلال اهواز تیم چهارم جدول امروز در کرمان به دیدار مس می‌رود.
شکست مقابل همنام تهرانی در هفته پیش موجب شد تا استقلال اهواز جای خود را در مکان سوم به پرسپولیس ببخشد. حالا شاگردان فیروز کریمی برای بازپس‌گرفتن جایگاه قبلی خود راه آسانی در پیش ندارند. بازی روی چمن مصنوعی برای مسی‌های عادت کرده در این زمین کار آسانی است ولیکن استقلالی‌ها به‌طور طبیعی با مشکل روبه‌رو خواهند بود. مس تاکنون با نادر دست‌نشان نتیجه خوبی گرفته و جایگاه مناسبی نیز در جدول دارد.
برخورد همیشه جذاب
برخورد دو تیم پرسابقه پرسپولیس و ملوان همیشه جذاب و دیدنی بوده است، این‌بار هم اگر شرایط جوی اجازه دهد این دو تیم قادر خواهند بود این ذهنیت مثبت را تداوم بخشند. بازگشت ملی‌پوشان امید به دو تیم به‌خصوص برای پرسپولیس غنیمتی است تا بتواند با در اختیار داشتن بازیکنان سفر کرده بهتر ظاهر شود. این تیم امروز پژمان نوری را در اختیار ندارد. ملوان هم با پیوستن مازیار زارع شرایطی بهتر از هفته قبل خواهد داشت.ملوان حال و روز خوشی در جدول ندارد و اگر در بازی با پرسپولیس دست خالی از میدان خارج شود، شرایط بدتری هم پیدا می‌کند. پرسپولیس برای باقی‌ماندن  در کورس قهرمانی  نیاز مبرمی به3 امتیاز این بازی دارد. در2 بازی دیگر امروز فولاد خوزستان میزبان برق شیراز است.
فولاد برای خروج از بحران و برق برای نپیوستن به تیم‌های انتهای جدول فقط به بردن می‌اندیشند. فولاد هم با آمدن بازیکنان امیدش از دوحه شرایط بهتری می‌یابد. باید دید  برق برای این بازی چه برنامه‌ای دارد؟
فجر سپاسی دیگر تیم شیرازی میزبان سپاهان است. فجر چه در خانه و چه در خانه حریفان با تمام وجود بازی می‌کند. اتکاء به کارگروهی همیشه از ویژگی‌های مثبت تیمی است که مسئولیت آن با غلامحسین پیروانی است. سپاهان هم تیم تیغ‌داری است که به آسانی تسلیم نمی‌شود. نماینده دوم ایران در آسیا حالا به‌تدریج همه تیم‌ها و بازی‌های داخلی را به چشم بازی‌های تدارکاتی می‌بیند.

برنامه بازی‌های  دوشنبه 26 آذر


مس کرمان – استقلال اهواز 15/14: سلیمی کیا کرمان
پاس – سایپا 15/16: دستگردی تهران
ملوان – پرسپولیس 15/14: تختی انزلی
فولاد – برق شیراز 15/14: تختی اهواز
فجر سپاسی – سپاهان 15/14: حافظیه شیراز

کد خبر 11221

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز