گروه حوادث: خواستگار قلابی که با دادن وعده ازدواج به دختران جوان آنان را فریب داده و از مدارک شناسایی آنها برای جعل سند استفاده می‌کند تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

دو سال پیش زمانی که نخستین قربانی این کلاهبردار حرفه ای با مراجعه به دادسرای صادقیه از او شکایت کرد هیچ کس تصور نمی‌کرد که دختران جوان دیگری هم به راحتی فریب حرف‌های این مرد را خورده و پولها و مدارک شناسایی خود را در اختیار او قرار داده باشند اما مدتی پیش زمانی که پرستار جوانی در شعبه 15 دادسرای صادقیه از کلاهبرداری 12 میلیون تومانی این مرد پرده برداشت مشخص شد که خواستگار قلابی یک کلاهبردار حرفه ای است که تا کنون دختران زیادی را فریب داده است. این پرستار جوان با طرح شکایتی به بازپرس حسن جراحی گفت: یک روز که در بیمارستان مشغول کار بودم با مرد جوانی به نام پرویز که ظاهری آراسته داشت آشنا شدم. این مرد ادعا می‌کرد پسر یکی از بازاریان معروف تهران است و علاوه بر ساختمان سازی در زمینه واردات لوازم آرایشی و لوازم الکتریکی نیز فعالیت می‌کند.
مدتی پس از این آشنایی پرویز به من پیشنهاد ازدواج داد و من که کاملا فریب حرف‌های او را خورده بودم این پیشنهاد را پذیرفتم. مرد جوان می‌گفت پدرش مخالف ازدواج او با فردی به غیر از اقوامشان است و اگر از ماجرا بویی ببرد همه چیز خراب می‌شود. بنابراین من او را با خانواده‌ام آشنا کردم و قرار شد وی رفته رفته همه چیز را با پدرش در میان بگذارد.
 دختر جوان در ادامه گفت: یک روز پرویز به خانه ما آمد و گفت که قطعه زمینی در کرج خریده و سند آن را به نام من کرده است. به این ترتیب اعتماد من به او بیشتر شد و همین اعتماد باعث شد تا سه ماه بعد زمانی که می‌خواست آن زمین را با یک آپارتمان در تهران معاوضه کند، وکالتنامه فروش زمین توسط او را امضا کنم و همه مدارک شناسایی‌ام را در اختیارش قرار دهم. مدتی بعد نیز پرویز به بهانه خرید یک دستگاه زانتیا 12 میلیون تومان از من پول گرفت ولی پس از آن دیگر خبری از او نشد. پس از اظهارات دختر جوان، در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد مشخصات پرویز و نحوه کلاهبرداری او درست مانند مشخصات و شگرد مردی بود که از دو سال پیش تحت تعقیب پلیس قرار داشت، تحقیقات مأموران وارد مرحله‌ای تازه شد و آنها از طریق رد گیری تلفن همراه این مرد به شماره تلفن‌های  دیگر مالباختگان او دست پیدا کردند. این در حالی بود که مأموران در ادامه بررسی‌های خود  دریافتند چندی پیش فردی با مشخصات این مرد که در یک باند بزرگ جعل اسناد فعالیت داشته از سوی پلیس دستگیر اما پس از سپردن کفالت از زندان آزاد و متواری شده است.
بر اساس این پرونده پرویز و دیگر اعضای باند متهم شده بودند با جعل سند زمین ، خانه و مغازه اقدام به آزاد کردن زندانیان کرده و به این ترتیب از آنها مبالغ هنگفتی دریافت می‌کردند. با به دست آمدن این اطلاعات پلیس که احتمال می‌دهد پرویز علاوه بر کلاهبرداری از دختران جوان از مدارک شناسایی و وکالت نامه‌هایی که از آنان گرفته است برای جعل اسناد و آزاد کردن زندانیان استفاده می‌کند تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری او آغاز کرده است. بازپرس جراحی روز گذشته از کسانی که از مخفیگاه این مرد اطلاع دارند خواست ماجرا را به شعبه 15 بازپرسی دادسرای صادقیه تهران  اطلاع دهند.
کد خبر 11217

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز