همشهری آنلاین: یک مقام بلندپایه فلسطینی از آغاز دیدارهای آشتی ملی بین جنبش‌های فتح و حماس جهت پایان دادن به شکاف داخلی فلسطین خبر داد

به گزارش ایسنا، این مقام بلندپایه‌ فلسطینی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: روز پنجشنبه نشستی مهم بین هیات‌های جنبش فتح و حماس در بیروت برگزار شد.

وی تاکید کرد: عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با حضور مسئولان دو جنبش ریاست این دو هیات را برعهده داشتند.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: طرفین مسائل مورد اختلاف را در این نشست مطرح کرده و با دقت علت بن بست به وجود آمده در روند آشتی ملی را بررسی کردند.

وی افزود: دو طرف در خصوص تداوم رایزنی‌ها برای ایجاد توافق جهت رفتن به قاهره و امضای سند آشتی ملی مصر و ایجاد فضای تفاهم بین فتح و حماس با هدف پایان دادن به شکاف داخلی به توافق رسیدند.

این مسئول بلندپایه‌ فلسطینی تاکید کرد که تمامی پیشنهادات در خصوص آشتی ملی فلسطین در این نشست بررسی شد و فضای مثبت موجود در نشست بیش از هر زمان بر آگاهی طرفین نسبت به خطری جدی که تمامی فلسطینیان و آینده مساله فلسطین را تهدید می‌کند، تاکید داشت.

از سوی دیگر عزام الاحمد در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط برخلاف اظهارات ناامید کننده‌ای که طی هفته‌های گذشته درباره روند آشتی ملی مطرح شد نسبت به امکان پیشرفت در این پرونده پس از دیدار با هیات حماس ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین بر اهمیت تداوم این دیدارها جهت از بین بردن موانع بر سر راه سرعت بخشیدن به روند تلاش‌ها برای پایان دادن به شکاف داخلی و بازگشت وحدت فلسطین از طریق امضای سند آشتی مصر تاکید کرد.

وی همچنین اذعان داشت که در دیدار با رهبران حماس لحن و تمایل جدیدی را از سوی آنان احساس کرده است.

این مقام بلند پایه جنبش فتح بار دیگر ابراز امیدواری کرد که تمایل و لحن جدید دو طرف در این نشست بر تحقق آشتی ملی در نزدیکترین زمان ممکن تاثیر مثبت بگذارد.

کد خبر 111766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز