همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و مالی در یک جبهه مشترک قرار دارند و از مسوولیت‌های سنگینی در برپایی مناسبات عادلانه جهانی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ‌دکتر محمود ‌احمدی‌نژاد در مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه ایران و مالی که به ریاست روسای جمهور دو کشور برگزار شد، با بیان این‌که بین ایران و مالی، احساس همبستگی زیادی وجود دارد، گفت: دو ملت اشتراکات فرهنگی و انسانی فراوانی دارند.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی جهان، مسوولیت‌های بزرگی بر عهده دو کشور قرار دارد، اظهار کرد: اولین مسوولیت ما، ساختن کشورمان است که در این زمینه با کمک هم می‌توانیم اقدامات گسترده و مفیدی به نفع دو ملت انجام دهیم. اگر چه ملت ایران و مالی صدمات زیادی از ناحیه مستکبران متحمل شده‌اند اما امروز با کمک یکدیگر می‌توانند، همه مشکلات و موانع را برطرف کنند.

رییس‌جمهور مأموریت دیگر دو کشور را همکاری در زمینه‌ موضوعات بین‌المللی خواند و گفت: باید با گسترش همکاری بین ملت‌های آزادیخواه و مستقل تلاش کنیم، عدالت و صلح در جهان حاکم شود.

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری در تمامی زمینه‌ها را با کشور مالی گسترش دهد.

آمادوتومانی توره رییس‌جمهور مالی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر احمدی‌نژاد در کشورش، اظهار کرد: روابط و همکاری‌های ایران و مالی بسیار خوب است اما مالی علاقه‌مند است روابط دو کشور در همه بخش‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دو دولت ایران و مالی با عزم جدی بدنبال گسترش روابط دو جانبه و همکاری‌های سیاسی در عرصه‌های بین المللی هستند.

کد خبر 111174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز