چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

گاهی اوقات هنگامی که تسلیم سرنوشت می‌شویم چیزی که مدت‌ها در انتظار و آرزوی آن بوده‌ایم، به‌سرعت به وقوع می‌پیوندد.

شما مجبور نیستید عشق، علاقه و توجه را در خود محدود کنید اما نباید بگذارید دیگران بیش از حد شما را خسته و ناتوان کنند. شما باید به مسائل خود هم رسیدگی کنید و بیشتر به خودتان توجه داشته باشید.

شاید بگویید که این موضوع برای من خیلی اهمیت دارد و نمی‌توانم از آن دل بکنم اما دقیقا به همین خاطر که مسئله برایتان مهم است و اهمیت دارد باید بتوانید دل بکنید!

برای هر یک از ما زمانی فرامی‌رسد که باید رها شویم و آن، هنگامی است که هرچه در توان داشته‌ایم انجام داده‌ایم. با احساسات خود کنار بیایید.

از تسلط نداشتن بر دیگران نترسید. در کنترل خود و مسئولیت‌هایتان نیرومندتر شوید. بگذارید مردم آنطور که می‌خواهند باشند و بدین‌ترتیب خود را رها و آزاد کنید.

مهربانی کردن، ایثار و خدمت به مردم و داشتن روابط سالم امر بسیار مهمی در زندگی است. ولی اینکه بیاموزیم چه مواقعی نباید ایثار کنیم و تسلیم شویم و بیش از حد به مردم خدمت کنیم هم بخش مهم دیگری از زندگی و روابط سالم است.

توجه بیش از حد به افرادی که با سلب مسئولیت از خود، از ما سوءاستفاده می‌کنند، به هیچ وجه کار درستی نیست و این عمل، هم آنان را آزار می‌دهد و هم خود ما را.

بین کمک‌کردن و آزردن مردم، بین ایثار مثبت و از خودگذشتگی بیش از حد و منفی، مرزی وجود دارد که ما باید بتوانیم آن دو را از هم تشخیص دهیم.

کد خبر 110681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز