مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: به منظور کاهش ترافیک و بهبود تردد در معابر غرب تهران سه پروژه بزرگ عمرانی در قسمت غربی تهران تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار همشهری، عملیات عمرانی تقاطع جاده قدیم کرج و جاده مخصوص، تقاطع بزرگراه جناح و بزرگراه شیخ فضل‌الله و سه راهی شیر پاستوریزه، که دارای بار ترافیکی سنگینی هستند، پس از پایان مراحل طراحی و انتخاب پیمانکار در یک ماه آینده آغاز خواهند شد.
مدیر نظارت ابنیه سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: با توجه به حجم زیاد عملیات بر این سه پروژه و از سویی ترافیک بسیار سنگین این تقاطع‌ها، برای آغاز عملیات عمرانی، یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز است تا این پروژه‌ها در زمانی مشخص به بهره‌برداری برسد و از اتلاف وقت و انرژی و منابع مالی و انسانی جلوگیری شود.
سیامک عطایی با اشاره به تجارب به دست آمده از اتمام پروژه‌های نیمه کاره گفت: تمام پروژه‌هایی که عملیات عمرانی آنها در ماه‌‌های آینده آغاز می‌شود، از نظر برنامه‌ریزی بسیار دقیق خواهند بود. همگی این پروژه با روز شمار آغاز به کار خواهند کرد و از روزی که کلنگ آنها به زمین زده می‌شود، اعلام خواهد شد که چه روز به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به وقفه‌های طولانی در احداث پروژه‌های عمرانی در طول سال‌های گذشته گفت: برای آنکه بتوانیم  برنامه‌ریزی منسجم و منظمی برای پروژه‌ها داشته باشیم، سازمان، با حساسیت و مطالعات مختلف، احداث پروژه‌ها را آغاز خواهد کرد.
عطایی استفاده از آخرین متدهای فنی در اجرای این پروژه‌ها را یادآور شد و افزود: برای آنکه بتوان مشکل ترافیکی غرب تهران را به بهترین شیوه و تحت استانداردهای جهانی حل کرد، برای احداث پروژه‌های مزبور از آخرین متدهای فنی، استفاده خواهد شد.
وی از تأمین اعتبار این پروژه‌ها در گذشته خبر داد و افزود: از آنجا که این پروژه‌ها، از مدتها پیش به تصویب رسیده بود، اما عملیات اجرای آن تا به امروز آغاز نشده بود، بنابراین، برای آغاز آن در شرایط جدید، اعتباری به‌روزتر مورد نظر بود. از این رو سازمان فنی عمرانی نیز برای آغاز عملیات عمرانی این پروژه‌ها، اعتبار جدیدی به تصویب رسانده‌اند.
عطایی از آغاز عملیات عمرانی دیگری در محوطه تونل رسالت خبر داد و گفت: عملیات احداث خروجی شرقی تونل رسالت، در تقاطع مدرس نیز  هفته آینده، آغاز خواهد شد.
مدیر نظارت ابنیه سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران، در پایان افزود: این نوید را به شهروندان می‌دهیم که با اجرای پروژه‌های عمرانی و بهره‌برداری از آن، هر روز شاهد ترافیک روانتر باشند.
لازم به ذکر است که همزمان با آغاز احداث سه پروژه بزرگ تقاطع جاده قدیم کرج و جاده مخصوص، تقاطع بزرگراه جناح و بزرگراه شیخ فضل‌الله و سه‌راهی شیر پاستوریزه، عملیات احداث بزرگترین پروژه عمرانی شهر تهران نیز آغاز خواهد شد. کلنگ آغاز به کار شهر آفتاب به صورت رسمی در طول هفته آینده به زمین زده خواهد شد. همچنین تقاطع نیایش – سئول، پل پروین، افتتاح پل آغاز و بهره‌برداری از زیرگذر شهران تا پایان بهمن ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر 11034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز