سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

کالیفرنیا: مسئولان ایالت کالیفرنیا در حال بررسی طرحی برای صدور مجوز نصب پلاک‌های دیجیتال روی خودروها هستند

این پلاک‌های جدید که شامل یک نمایشگر ال‌سی‌دی است علاوه بر نشان‌دادن شماره خودرو قابلیت نمایش چند پیام تبلیغاتی را هم دارد. گفته می‌شود مسئولان دولت آمریکا در تلاش هستند با استفاده از این طرح کمبود بودجه بخش‌های دولتی را تامین کنند.

شرکت سازنده پلاک‌های دیجیتال اعلام کرده است این پلاک‌ها به‌نوعی طراحی شده که پیام‌های روی آن در هنگام توقف کامل خودرو  نمایش داده می‌شود. با‌وجود این بسیاری عقیده دارند که این طرح می‌تواند باعث تصادف شود یا دست‌کم سرعت عبور‌و‌مرور خودروها را کم کند.

بازسازی جنگ واترلو با 3‌هزار نفر

واترلو: 3‌هزار نفر از علاقه‌مندان تاریخ، به مناسبت  صدونود و پنجمین سالگرد شکست ناپلئون، جنگ واترلو را بازسازی کردند. این افراد که از 18‌کشور گوناگون  از جمله  فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و هلند به بلژیک سفر کرده بودند تلاش کردند وقایع این جنگ را بر‌اساس تاریخ پیاده کنند.

گفته می‌شود این پروژه بخشی از یک تمرین برای بازسازی   این جنگ در  دویستمین سالگرد آن در سال 2015‌است. در روز 18‌ژوئن سال 1815، قوای نظامی فرانسه به فرماندهی ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه از قوای نظامی مشترک انگلیس و پروس به فرماندهی ژنرال ولینگتون و مارشال بلوخر در واترلو در چند کیلومتری جنوب بروکسل شکست خورد. جنگ واترلو آخرین شکست ناپلئون را رقم زد و او پس از آن به جزیره سنت هلن تبعید شد.

خاطره‌نویسی با جمع کردن چای کیسه‌ای

لندن: یک زن انگلیسی با جمع‌کردن 32‌هزار چای کیسه‌ای خاطرات روزانه زندگی‌اش را ثبت کرده است! پتی‌گال‌هولمز،42‌ساله که نوشیدن چای یکی از اجزای جدا‌نشدنی زندگی‌اش به‌حساب می‌آید می‌گوید خوردن هر فنجان  چای با دوستان یا خانواده‌اش یک لحظه مهم برای او به حساب می‌آید.

او بعد از استفاده از هر چای کیسه‌ای آن را خشک می‌کند و سپس شماره سریال آن را با یک کاغذ یادداشت  روی آن می‌چسباند. او روی این کاغذ علاوه بر تاریخ و ساعت، مختصری نیز  درباره اینکه این چای را با چه کسی نوشیده است و درباره چه چیزهایی حرف زده‌‌اند می‌نویسد. این خانم که مادر 3‌بچه‌ است، می‌گوید شاید مجموعه چای‌های کیسه‌ای او ارزش مادی نداشته باشد اما خاطرات این فنجان‌های چای برای او یک دنیا ارزش دارد.

مرگ به خاطر دود سیگار پدر و مادر

لندن: لیندا میچل،52‌ساله با اینکه در عمرش حتی یک سیگار هم نکشیده است اما به‌زودی به‌خاطر دود سیگارهای پدر و مادرش می‌میرد. این خانم در بچگی هر روز در معرض دود سیگار پدر و مادرش بوده و به‌همین خاطر اکنون به بیماری‌ انسداد ریوی‌ مزمن مبتلا شده است.

لیندا میچل می‌گوید پدر و مادر او در مجموع روزی 60‌سیگار می‌کشیده‌اند و او همیشه مجبور بوده است دود سیگارهای آنها را تحمل کند. پدر این زن در سال 1990‌از سرطان ریه نجات پیدا کرد و مادر او اکنون در حال دست و پنجه‌نرم کردن با سرطان پوست است. لیندا میچل که  اکنون بدون استفاده از کپسول اکسیژن نمی‌تواند نفس بکشد می‌گوید: من نمونه‌ای هستم که به والدین ثابت می‌کند با سیگار کشیدن، بچه‌ها و اطرافیان‌ خود ‌را می‌کشند.

کد خبر 110250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز