معاون اطلاعات و آمار شورای فرهنگی- اجتماعی زنان گفت: یک میلیون و 641‌هزار و 44‌خانوار در کشور توسط زنان اداره می‌شوند

اعظم رام‌پناهی در گفت‌وگو با فارس، افزود: این آماربرگرفته از  آخرین سرشماری در سال‌85 است و در واقع9.54درصدخانواده‌ها توسط زنان اداره می‌شوند.‌ وی تصریح کرد:‌ طبق آمار کمیته امداد که در سال‌87 گردآوری شده است،

یک میلیون و 23‌هزار و 772 خانوار زن سرپرست، تحت پوشش این کمیته قرار دارند. رام‌پناهی اضافه کرد: البته تعدادی از زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش سازمان بهزیستی و بنیاد امور ایثارگران قرار دارند؛‌ در واقع 152‌هزارنفر  از والدین شهدا  و همچنین 61‌هزار همسر شهید تحت پوشش بنیاد امور ایثارگران قرار دارند.

وی با بیان اینکه تقریباً 125‌هزار و 277‌مددجو زیرنظر سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت:‌ البته این تعداد مربوط به مناطق شهری است و در مناطق روستایی 41‌هزار خانوار زن سرپرست داریم.

معاون اطلاعات و آمار شورای فرهنگی- اجتماعی زنان ادامه داد: براساس آمارها، یک میلیون و 200‌هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در کشور قرار دارند. رام‌پناهی تأکید کرد:‌ ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی‌، کهگیلویه و بویراحمد‌، لرستان و هرمزگان از جمله شهرستان‌هایی هستند که بر حسب جمعیت، بیشترین زنان سرپرست خانوار را دارند.

کد خبر 110245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز