دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

برنامه فشرده لیگ برتر در فصل گذشته توأم با اردوهای گاه و‌ بی‌گاه تیم ملی مورد انتقاد باشگاه‌ها بوده. تازه‌ترین اعتراض باشگاه‌ها هم به اردوی آینده تیم ملی در اتریش است.

افشین قطبی، سرمربی تیم ملی که عملکردش همیشه مورد انتقاد بوده، در برنامه‌هایی که به فدراسیون ارائه کرده اردوی اتریش را در تیرماه پیشنهاد داده است. به این ترتیب، اسامی تیم ملی این روزها باید اعلام شود و فدراسیون فوتبال اقدام لازم را برای سفر این تیم به اتریش انجام دهد. این در حالی است که 2 باشگاه سپاهان و استیل‌آذین موافق برگزاری این اردو نیستند. ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان البته طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال از برنامه اتریش ایراد گرفت. در بخشی از این نامه آمده است: «دهمین دوره مسابقات لیگ حرفه‌ای ایران در هفته اول مردادماه 1389 آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان در دهه سوم تیرماه برای چند مسابقه قصد عزیمت به کشور اتریش را دارد.

چنین برنامه‌ای برای تیم ملی آن هم در غیر از روزهای فیفا و در شرایطی که برنامه‌ای برای تیم‌های ملی هیچ کشوری طراحی نشده است قابل تأمل و سؤال‌برانگیز است. از دهه سوم خرداد تا پایان تیرماه همه تیم‌های لیگ حرفه‌ای در دوره بدنسازی و آماده‌سازی‌ و هماهنگی تیمی به سر می‌برند و برگزاری اردو برای تیم ملی و جدا نمودن بازیکنان شاخص باشگاه‌ها از تمرینات تیمی و باشگاهی غیرفنی و موجب نگرانی شدید کادر فنی و مدیریت این باشگاه است و قطعا باعث بروز مشکلات جدی جسمانی برای بازیکنان و آسیب به هماهنگی‌های تاکتیکی و تیمی می‌شود.» باشگاه استیل آذین نیز به نحو دیگری از این اردو انتقاد کرد؛ 2 باشگاهی که خواستار برگزار نشدن اردوی اتریش هستند و روی این مسئله پافشاری می‌کنند.

در عین حال، اعتراض برخی باشگاه‌ها به گوش فدراسیون فوتبال رسیده است و آنها قصد ندارند که این اردو را لغو کنند. رئیس کمیته تیم‌های ملی تاکید می‌کند که احتمال لغو اردوی اتریش وجود ندارد؛ موضوعی که رئیس فدراسیون هم روی آن مهر تایید می‌زند. علی کفاشیان که بعد از اعتراض این دو باشگاه در جلسه کمیته فنی فدراسیون حاضر شده و این موضوع را بررسی کرده بود، به این نتیجه رسید که اردوی اتریش طبق برنامه قبلی برگزار شود. کفاشیان گفته است: «باید بگویم امکان لغو اردوی اتریش وجود ندارد اما شاید زمان برگزاری اردو تغییر کند که در این‌باره باید قطبی نظرش را به ما اعلام کند. رئیس سازمان لیگ تقویمی را از رقابت‌های فصل آتی ارائه کرد که پس از تصویب این برنامه در هیات رئیسه سازمان لیگ لازم‌الاجرا خواهد بود. اگر این برنامه به تایید هیات رئیسه برسد تا آخر، براساس این برنامه پیش خواهیم رفت و باشگاه‌ها هم باید خودشان را با این برنامه هماهنگ کنند.»

فریدون معینی، رئیس کمیته فنی فدراسیون هم معتقد است که افشین قطبی باید هر چه زودتر اسامی تیم ملی را اعلام کند، طوری که باشگاه‌ها از غیبت ملی‌پوشان خود در تمرینات تیمشان باخبر شوند. او معتقد است: «اولویت در همه جای دنیا با تیم ملی است و باشگاه‌ها می‌بایست خودشان را با برنامه‌هایی که افشین قطبی داده بود هماهنگ می‌کردند.» این در حالی است که سازمان لیگ هم حاضر نیست لیگ دهم را به تعویق بیندازد؛ موضوعی که باشگاه‌ها را از بابت خستگی بازیکنان‌شان در شروع لیگ نگران کرده است؛ اتفاقی که در لیگ‌های دیگر کشورها نمی‌افتد.

کد خبر 110129

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز