مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین بخش از قوس پل جوادیه به وزن 150 تن 29 خرداد در محل خود نصب شد.

این قطعه جناغی شکل محل اتصال 2 پایه قوس و سپس تبدیل آن به یک پایه است.
محسن فکوری مطلق، معاون فنی پروژه درباره عملیات نصب این سازه به همشهری گفت: این قطعه توسط جرثقیل مخصوصی که فقط در عسلویه موجود بوده و با 4 دستگاه تریلی به تهران منتقل شده نصب شد.

پس از نصب این سازه تنها یک قطعه کلیدی دیگر به وزن 80 تن که متصل‌کننده پایه‌های پل به یکدیگر است باقی می‌ماند که عملیات نصب آن نیز هفته آینده آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: در 10 روز آینده نیز عملیات کابل کشی این پل با استفاده از کابل‌های فرانسوی و با حضور نمایندگانی از فرانسه توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان شهریور ماه عملیات عمرانی این پروژه پایان یافته و آن‌را به معاونت ترافیک تحویل دهیم.

قوس پل جوادیه در حدود30 متر از عرشه پل بالاتر است  و عرشه و بار ترافیکی آن توسط 12 ردیف کابل 6 تا 30 متری و با ضخامت‌های متعدد از این قوس آویخته می‌شود؛ ضمن اینکه پل جوادیه تنها پل 3 پایه‌ای در دنیا محسوب می‌شود.

پیش از این نیز مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری درخصوص عملیات اجرایی این پل گفته بود: کابل‌های پل از معتبرترین سازندگان اروپایی تهیه شده است.وی اظهار داشت: عملیات نصب قطعه جناغی قوس پل یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های اجرایی پروژه و کم نظیر در طرح‌های عمرانی کشور است

که به جهت ابعاد، شکل هندسی و وزن بالای قطعات فلزی قوس و عرشه پل ابتدا این قطعات با شیوه خاصی در کـارخانه‌ها تولید و پس از سرهم‌بندی و مونتاژ به محل اجرا حمل می‌شوند تا براساس نقشه خود نصب شده و قرار گیرند. کیفیت مصالح و جوش قطعات نیز با استانداردهای معتبر و روش‌های پیشرفته به‌طور دائم کنترل می‌شود تا از کیفیت کار اطمینان کامل حاصل شود.

کد خبر 110011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز