گروه اجتماعی: مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد که کمیسیون پزشکی تشخیص مصدومان شیمیایی را هر 9 ماه یک بار برای مناطق بمباران شده تشکیل دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی شناسایی و حمایت از مصدومان شیمیایی را بررسی کردند. نمایندگان مجلس با 143 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع کلیات طرح مذکور را تصویب کردند.

مجلس براساس ماده یک این طرح، بنیاد شهید و امور ایثارگران که در این قانون به اختصار بنیاد نامیده می‌شود را موظف کرد با همکاری نیروهای مسلح اقدامات لازم را به‌منظور شناسایی و تشخیص مصدومان شیمیایی انجام دهد و برای مناطق بمباران شده هر 9 ماه یک‌بار کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون پزشکی تشخیص مصدومان شیمیایی تشکیل شود.

براساس این مصوبه مجلس، بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح موظف شدند ظرف 3ماه دستور‌العمل پزشکی تعیین حداقل معیارها و شاخص‌های تشخیص صدمات شیمیایی در بخش‌های ریه، پوست و چشم را تهیه و به کمیسیون‌های پزشکی خود ابلاغ کنند.

مجلس شورای اسلامی همچنین مصوب کرد افرادی که دارای مستندات و گواهی حضور در مناطق شیمیایی یا دارای مدارک بالینی دال بر مصدومیت شیمیایی هستند یا نام آنها در فهرست مصدومان شیمیایی است و یا نام آنها در فهرست مصدومان شیمیایی نیروهای مسلح وجود دارد در اولویت رسیدگی هستند و  سایر اشخاص فاقد مدرک، با تشخیص ستادی متشکل از نمایندگان فرمانداری، سپاه پاسداران و بنیاد به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شوند.

براساس این مصوبه مجلس، مرجع صلاحیت‌دار معرفی و صدور گواهی حضور در مناطق شیمیایی برای کارکنان نیروهای مسلح اعم از پایور، وظیفه و بسیج،یگان‌های نیروهای مسلح و برای سایرین، ستاد متشکل از نمایندگان فرمانداری، سپاه و بنیاد است.

کد خبر 109843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز