پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی بزرگترین نیروگاه با سوخت حاصل از زباله در جهان را افتتاح کرده و انتظار می‌رود در نتیجه این کار واردات نفت سنگین‌اش را تا 500000 بشکه در سال کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این نیروگاه 50 مگاواتی که برای تامین برق 180000 خانوار طراحی شده است، از روز سه‌شنبه 12 دسامبر (21 آذر) شروع به کار کرد. این نیروگاه بر روی یک محل عظیم دفن زباله در شهر اینچئون در غرب سئول، پایتخت کره جنوبی، ساخته شده است.

این کارخانه برای سوخت تنها از گاز متان استفاده می‌کند که به طور طبیعی از  تلاشی زباله‌ها تولید می‌شود.

پارک هان-ائوپ یکی از مقامات بخش استفاده از مواد زائد در  وزارت نیروی کره گفت: " این طرح با سوزاندن متان و پرهیز از استفاده از سوخت‌‌های فسیلی مانند نفت برای تولید برق متصاعدشدن گازهای گلخانه‌ای – عامل گرم شدن هوای زمین – را کاهش می‌دهد."

او گفت که این نیروگاه واردات نفت سنگین  کشور را 500000 بشکه در سال کاهش خواهد داد و هر سال از ورود  1.37 میلیون تن گاز گلخانه‌ای به جو جلوگیری می‌کنند.

Eco Energy ،یک شرکت خصوصی، 77 میلیون دلار در ساختن این نیروگاه سرمایه‌گذاری کرده و در عوض 11 سال کارخانه را تحت اختیار خواهد داشت  و در آن هنگام حقوق تجاری آن را به دولت واگذار خواهد کرد.

کره جنوبی 12 نیروگاه دیگر با سوخت گاز ناشی از تجزیه زباله‌‌ها هم دارد که یا هم اکنون در حال فعالیت هستند یا دارند ساخته می‌شوند. اینها اغلب نیروگاه‌‌هایی کوچک با یک تا شش مگاوات تولید برق هستند.

کره جنوبی در حال حاضر  برای تامین انرژی خود به شدت به نیروگاه‌های هسته‌ای وابسته است که 40 درصد برق ان را تامین می‌کنند. این کشور تمام نفت مورد نیاز خود را وارد می‌کند.

کد خبر 10983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز