همشهری آنلاین: امسال 64 هزار و 324 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی پیش‌بینی شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد صادقی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  افزود: علاوه بر این، 6 هزار و 763 میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی و منابع عمومی شرکت مادر تخصصی و عمران شهری ایران، برای حدود یکصد هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده اختصاص یافته است.

وی گفت: اختصاص اعتبار نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیری دارد و نشان از عزم و اراده دولت برای توسعه و شتاب در روند نوسازی بافت های فرسوده است.

صادقی افزود: امسال، حدود 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نوسازی خواهیم کرد و برای این کار، 21 هزار و 30 میلیارد ریال اختصاص خواهیم.

صادقی گفت: بخش های عمومی و شهرداری ها، بالغ بر 9 هزار و 121 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهند کرد و دستگاههای اجرایی استان ها هم مبلغ 4هزار و 591 میلیارد ریال اختصاص خواهند داد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: وام صنعتی سازی در بافت های فرسوده، 250میلیون ریال است.

صادقی گفت: تخفیف 50 درصدی در صدور پروانه و اعطای تسهیلات 10 میلیون ریالی برای تخریب واحدهای فرسوده از امتیازات تشویقی دولت در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به این که استان تهران با سه هزار و 700 هکتار بیشترین و استان ایلام با یکصد و 50 هکتار، کمترین بافت فرسوده کشور را دارد، افزود: در بافت های فرسوده کشور، قابلیت ساخت سه میلیون واحد مسکونی وجود دارد.

کد خبر 109377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز