گروه سیاسی: هیات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهاردهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل وارد ژنو شد

به گزارش مهر، این هیات متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط و مجلس شورای اسلامی به سرپرستی محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه، روز گذشته  وارد ژنو شد.

چهاردهمین نشست شورای حقوق بشر از 10 خرداد سال‌جاری در مقر اروپایی سازمان ملل آغاز به کار کرده است و تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت.

در این اجلاس که به ریاست دوره‌ای نماینده بلژیک برگزار می‌شود، نمایندگان 47عضو شورای حقوق بشر براساس دستور کار اجلاس، نسبت به وضعیت‌های جاری حقوق بشری 16 کشور جهان شامل قطر، نیکاراگوئه، ایتالیا، السالوادور، گامبیا، بولیوی، فیجی، سن مارینو، قزاقستان، آنگولا، جمهوری اسلامی ایران، ماداگاسکار، عراق، اسلونی، مصر و بوسنی و هرزگوین که در جریان برگزاری هفتمین اجلاس نظارت دوره‌ای جهانی (UPR) مورد رسیدگی قرار گرفتند، تصمیم‌گیری خواهند نمود.

اعضای شورا در این رابطه به بررسی گزارش‌های نهایی وضعیت حقوق بشری ارائه‌شده از سوی این کشورها خواهند پرداخت. بعدازظهر امروز گزارش نهایی در مورد وضعیت حقوق بشری ایران ارائه شده از سوی ستاد حقوق بشر، در جلسه‌ای یکساعته در صحن شورای حقوق بشر قرائت می‌شود.

در این جلسه، مدت زمان 20دقیقه به دفاع ایران از گزارش خود اختصاص خواهد یافت، 20دقیقه سازمان‌های غیردولتی به ارزیابی وضعیت حقوق بشری ایران خواهند پرداخت و 20دقیقه نیز به اعلام نظر سایر کشورها اختصاص داده شده است.

شورای حقوق بشر، سازمانی بین دولتی است که براساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در 15 مارس 2006 و در راستای حفاظت از حقوق بشر در سطح جهان تاسیس شده است.

کد خبر 109340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز