همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه علاقه مندان به راه امام را توصیه می‌کنم پس از تبیین جامع رهبر معظم انقلاب از صراط مستقیم انقلاب اسلامی، این مبانی را که به حق منشور مستحکم فکر امام است مبنای حرکت خویش قرار دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی در ادامه سخنانش افزود: از علاقه مندان به راه امام می‌خواهم مجموعه سخنان مقام معظم رهبری را به عنوان پایه وحدت خود بپذیرند و با تمسک به این مشخصات عمیق، راه وحدت را جویا شوند و با برجسته کردن حواشی، متن آن را فراموش نکنند.

رئیس مجلس افزود: در روز 14 خرداد متن اصلی، همین اصول فکری انقلاب بود که بار دیگر رهبری آن را بازتعریف کردند.

وی گفت: البته برخی حوادث پیرامونی هم در این روز رخ داد که همگان با ابتکار عاطفی و صمیمانه رهبری، دریافتی از این امر هم پیدا کردند.

نماینده مردم قم ادامه داد:‌ نزاع در این موضوع هم، متن پیام مبانی اصیل انقلاب را در محاق می‌برد هم شیرینی حرکت سمبلیک رهبری را مخدوش می‌کند.

وی گفت: ایشان در این اقدام خود، عمق تعلق خاطر و احترام رهبری را به خانواده پیشوای انقلاب حضرت امام نشان دادند و نیازی به مویه گران دروغین بی بی سی و صدای آمریکا در این باب نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش، مبنای حرکت مجلس را بر مبنای قانون اساسی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خواند و تصریح کرد: مجلس برای پیگیری وظایف خود، اهل مجامله و سهل انگاری نخواهد بود و تصور نشود برخی مطالب غیررسمی می‌تواند حوزه کاری مجلس را محدود کند.

وی گفت: البته ترجیح در حرکت امروز جامعه، قطعا طرح این مسائل نیست و اگر هم مواردی باشد، عمل صحیح آن است که کمیسیون‌های مختلف مخصوصا کمیسیون اصل 90 به وظیفه قانونی خود عمل کند.

لاریجانی افزود:‌ البته رایزنی‌های وحدت ساز، همیشه میان قوا اثربخش و مفید است ‌اما به هیچ وجه نباید وظیفه ذاتی قوا را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی از تخلفات قانونی وجود دارد که فعلا بنا بر طرح آن ندارم اما چنانچه بر این مباحث اصرار شد قطعا با اطلاع نمایندگان برای مردم بیان خواهد شد و اقدام متناسب صورت می‌گیرد.

کد خبر 109060

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز