همشهری آنلاین: نماینده داوری ایران به عنوان کمک داور ذخیره دیدار تیم‌های آرژانتین و نیجریه در جام جهانی 2010 انتخاب شد.

داوران مرحله گروهی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از سوی مسئولین برگزاری مسابقات انتخاب شدند که بر این اساس حسن کامرانی‌فر به عنوان کمک داور ذخیره بازی آرژانتین و نیجریه انتخاب شد.

این مسابقه از گروه B روز 22 خرداد در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

اسامی تیم داوری این مسابقه:

داور: وولفگانگ استارک (آلمان)
کمک داور اول: سالور ین هدریک (آلمان)
کمک داور دوم: پیکل مایک (آلمان)
داور چهارم: خلیل القندی (عربستان)
کمک داور ذخیره: حسن کامرانی‌فر (ایران)

پیکارهای جام جهانی از 21 خرداد با شرکت 32 تیم در 8 گروه آغاز خواهد شد.

کامرانی‌فر : از حضور در جام‌جهانی خوشحالم و ناراحت/ دو سال زیر ذره بین فیفا بودم

حسن کامرانی‌فر ضمن بیان این مطلب افزود: از این که به عنوان تنها نماینده جامعه داوری ایران درمهمترین رویداد جهانی فوتبال حضور دارم، بسیارخوشحالم و از این که می‌توانم شایستگی داوران فوتبال ایران را در بالاترین سطح فوتبال جهان به نمایش بگذارم احساس غرور می‌کنم.

وی اضافه کرد: با وجود این، از این که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی حضور ندارد، بسیار متاسفم و معتقدم جای فوتبال ایران در بین 32 تیم برتر جام جهانی واقعا خالی است.

کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان با تاکید بر این که عملکردش از دوسال پیش زیر ذره‌بین AFC و FIFA قرار داشته و آزمون‌های سختی را برای رسیدن به جام جهانی پشت سرگذاشته است، اظهار داشت: بنده از زمان بازی‌های المپیک 2008 چین عملکردم زیر نظر AFC بود و آنها قضاوت‌های من را به طور مداوم تحت نظر داشتند تا این که به عنوان یکی از داوران آسیایی من را به فیفا معرفی کردند.

کامرانی‌فر ادامه داد:  در المپیک چین به همراه آقای مسعود مرادی دو مسابقه را در مرحله مقدماتی قضاوت کردیم و در مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز قضاوت مسابقات حساسی را برعهده داشتیم که از آن جمله می‌توانم به دیدار برگشت بحرین و ازبکستان اشاره کنم که تیم داوری ایران عملکرد بسیارخوبی داشت و با توجه به نمرات به دست آمده و استمرار قضاوت‌های قابل قبولی که داشتم، از سوی AFC کاندیدای قضاوت درجام جهانی شدم.

به گزارش فوتبال 3، وی درعین حال یادآور شد: البته مشکلی که برای کمک داورعربستانی به وجود آمد هم در انتخاب من برای جام جهانی بسیار تاثیرگذار بود و مسئولین کمیته داوران AFC پس ازحذف نام کمک داور عربستانی، بنده را به واسطه سوابق خوبی که در مسابقات بین‌المللی داشتم جایگزین او کردند.

وی درخصوص تیم داوری‌ای که از آسیا در جام جهانی آفریقای جنوبی قضاوت خواهند کرد، گفت: بنده به همراه "خلیل ابراهیم القمدی"، داورعربستانی و صالح المرزوقی، کمک داور اماراتی، تیم سه نفره داوران آسیایی را تشکیل می‌دهیم که پیش از این در مسابقات جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا کنار یکدیگر قضاوت کرده‌ایم و شناخت و هماهنگی خوبی از یکدیگر داریم.

کامرانی‌فر با بیان این که داوران ایران از هر نظر شایستگی قضاوت درجام جهانی را دارند، یادآورشد: بنده نماینده کوچکی از جامعه بزرگ داوران کشور هستم که افتخار حضور در جام جهانی را به دست آورده‌ام، ولی اعتقاد دارم تمامی داوران بین‌المللی ایران شایسته این افتخار بودند و به عنوان تنها نماینده داوری ایران مسئولیت سنگینی درجام جهانی برعهده خواهم داشت.

وی درپایان گفت: امیدوارم تیم سه نفره داوری آسیا با نمایش قضاوت‌هایی بی‌طرفانه و درخور توجه بتوانند درمراحل پایانی مسابقات جام جهانی حضور یابند و افتخار دیگری را برای قاره آسیا و کشورهای متبوع خود در جام جهانی ثبت کنند.

کد خبر 109040

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز