همشهری آنلاین: قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت‌بدنی و سلامت گفت: پس از عملیاتی کردن شنا، ورزش ژیمناستیک و آموزش حرکات زمینی به روی تشک نیز در مدارس راه اندازی می‌شود.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ژیمناستیک یکی از رشته‌های پایه و مادر است و فاکتورهای علمی همچون استقامت، سرعت، تمرکز، چابکی از ویژگی‌های این رشته ورزشی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های اولیه و بنیادین تربیت‌بدنی در حال حاضر برای دانش‌آموزان انجام نمی شود، در حالی که فراگیری این مهارت‌ها و ورزش‌های پایه، یک نیاز برای دانش‌آموزان است که در سنین رشد قرار دارند.

هاشمی هدف از ایجاد رشته ورزشی ژیمناستیک در مدارس را تنها آموزش حرکات زمینی از جمله غلت به عقب و جلو، ایستادن به روی دست و در نهایت حرکات بالانس بیان و اظهار کرد: آموزش کامل ژیمناستیک در مدارس با توجه به نیازی که به امکانات ویژه دارد، دور از دسترس است، لذا آموزش این ورزش در فضاهای مناسب مدارس همچون نمازخانه و با استفاده از چند تخته تشک مخصوص ژیمناستیک برای حرکات زمینی در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت‌بدنی و سلامت در پایان خاطرنشان کرد: رشته ورزشی ژیمناستیک از نظر علمی برای رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان تأیید شده است و جزییات و شیوه اجرایی آن در آموزش و پرورش در دست بررسی است، چرا که هدف از ایجاد این ورزش پرنشاط در بین دانش آموزان کار کردن با وسایل تخصصی ژیمناستیک نیست بلکه حرکت‌هایی است که قابلیت اجرای در مدارس وجود داشته باشد.

کد خبر 108492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز