همشهری آنلاین : قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت‌ بدنی و سلامت با اشاره به طرح افزایش ساعت زنگ ورزش مدارس، گفت: «زنگ ورزش» در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش از دو ساعت به سه ساعت در مدارس افزایش می‌یابد.

کیومرث هاشمی، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اصلی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی، افزایش کیفیت «زنگ ورزش» است، در حالی که تاکنون در آموزش و پرورش زنگ ورزش هم از طرف فضا و امکانات مدرسه و هم از سوی خانواده‌ها جدی گرفته نشده است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوبی که در بین دانش‌آموزان و علاقمندی آنها به زنگ ورزش وجود دارد، ما به راحتی می‌توانیم زنگ ورزش را در مدارس احیا کنیم.

هاشمی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه تربیت بدنی بیان کرد و گفت: در حال حاضر 18 هزار معلم ورزش در کشور داریم که از این تعداد 2500 تن دیپلمه اما علاقمند به ورزش هستند.

وی با بیان اینکه از سال 1363 به بعد، به دلیل کمبود نیروی انسانی عملا زنگ ورزش در مقطع ابتدایی به نوعی تعطیل بوده و خروجی نداشته است، اظهار کرد:‌ با سیاست‌های آموزش و پرورش در دوره جدید و با استخدام 20 هزار دبیر ورزش که به زودی به معلمان ورزش کشور افزوده می‌شود، مشکل نیروی انسانی برطرف می‌شود.

هاشمی در ادامه با تاکید بر توسعه فضاهای ورزشی اعم از سرپوشیده و سرباز و افزایش سرانه‌های ورزشی، گفت: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های ورزشی انجام دهیم باید امکانات آن را هم به وجود بیاوریم.

به گفته قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی و سلامت، برای توسعه فضاهای ورزشی، سیاستگذاری با تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و اجرای آن با سازمان نوسازی مدارس کشور است.

وی همچنین گفت: امسال برای نخستین بار مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ردیفی را مشخص کرد که براساس آن 40 میلیارد تومان جهت ساخت سالن‌های ورزشی در استان‌های کشور اختصاص یافته است. این در حالیست که در گذشته چنین اعتبار جداگانه‌ای وجود نداشت و سالن‌های ورزشی در قالب ساخت و ساز مدارس انجام می‌شد، اما در حال حاضر علاوه بر ادامه روند گذشته، ردیف جدیدی نیز برای ساخت و ساز فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

به گفته هاشمی، ساخت چهار هزار سالن ورزشی تا پایان دوره چهار ساله در سراسر کشور از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است که ساخت یک هزار سالن شروع شده است و سازمان نوسازی نیز در شهر تهران طی یک سال حدود 100 سالن احداث خواهد کرد.

وی بیان کرد: هر ساله با ساخت یک هزار سالن ورزشی در کشور و طی چهار سال آینده چهار هزار سالن ورزشی به فضاهای ورزشی مدارس کشور افزوده خواهد شد.

هاشمی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2800 سالن سقف کوتاه و سقف بلند با متراژ یک میلیون و 725 هزار مترمربع در کشور وجود دارد که کل موجودی فضای ورزشی ما در کشور است البته با افزایش ساخت و سازهای جدید و چهار هزار سالن، قطعا سهم آموزش و پرورش در سرانه ورزشی افزایش خواهد یافت.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت‌ بدنی و سلامت در خاتمه گفت‌وگوی خود با ایسنا با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان نوسازی مدارس، احداث سالن‌های ورزشی و فضاهای ورزشی است که تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به صورت غیر مستقیم آن را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: در کنار ساخت سالن‌های ورزشی احداث استخرها نیز در دستور کار تربیت بدنی آموزش و پرورش قرار دارد و اولویت ما اتمام استخرهای نیمه تمام در سطح کشور است.

کد خبر 107919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز