شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا، فرانسه را به عنوان میزبان بازی‌های جام ملت‌های اروپا درسال 2016 انتخاب کرد.

فرانسه برای سومین بار پس از سال‌های 1960 و 1984 میزبان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا می‌شود. این تیم در سال 1984 به قهرمانی این بازی‌ها دست یافت. فرانسه در راه میزبانی یوو 2016 رقبایی چون ایتالیا و ترکیه را پشت سر گذاشته است.

میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا،‌ که به عنوان کاپیتان و بازی‌ساز در سال 84 جام قهرمانی را با تیم ملی فرانسه بالای سر برد، پس از اجلاس یوفا در ژنو، خبر انتخاب کشورش برای میزبانی این بازی‌ها را اعلام کرد. خود وی دراین باره گفت: "سه نامزد میزبانی داشتیم. من دوستدار ترکیه هستم، نام ایتالیایی دارم و خودم فرانسوی هستم. خیلی خوشبختم، اما به عنوان رئیس یوفا کار ساده‌ای پیش رو ندارم. اگر اتحادیه مستبدی داشتیم، رایمان 13: 0 می‌شد. کمیته اجرایی نشان داد که دموکراسی واقعی  در آن حکمفرماست."

به گزارش کیکر، جام ملت‌های اروپا که تاکنون با 16 تیم برگزار می‌شد، برای اولین بار در سال 2016 با حضور 24 تیم برگزار می شود. در رای‌گیری برای انتخاب میزبان سال 2016 سه کشور فرانسه، ترکیه و ایتالیا رقابت داشتند که در مرحله اول، فرانسه 43 رای، ترکیه 38 رای و ایتالیا 23 رای کسب کردند. بدین ترتیب ایتالیا از دور خارج شد. در مرحله دوم اما، فرانسه با حساب 7 بر 6 ترکیه را از پیش رو برداشت.

فرانسه باید برای برگزاری این دیدارها 1.7 میلیارد یورو در 12 ورزشگاه خود هزینه کند.

در مراسم رای‌گیری، زین‌الدین زیدان، قهرمان جهان در سال 98 به عنوان نماینده کشور فرانسه حضور داشت.

کد خبر 108481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز