لوران بلان در ادامه ماموریت دشوارش برای بازسازی تیم ملی فرانسه، امشب بازی سختی در خاک بوسنی دارد. فرانسه جدید مرحله مقدماتی یورو 2012 را با شکست غیرمنتظره خانگی مقابل بلاروس شروع کرد و درصورت شکست در بازی امشب وارد بحرانی جدی خواهد شد.

فوتبال

آنچه کار بلان را دشوارتر می‌کند، مصدومیت و غیبت 3 مهاجم تیم است و حالا همه نگاه‌ها به کریم بن زماست که بازی مقابل بلاروس را از دست داده بود.بوسنی اما بر خلاف فرانسه شروع خوبی داشت و در خاک لوکزامبورگ به پیروزی 3 بر صفر رسید. در تیم سافت سوزیچ - که بعد از مقدماتی جام جهانی جانشین بلاژویچ شد- پیانیچ، هافبک لیون درخشش خوبی داشت و ژکو، ستاره این تیم زننده یکی از گل‌ها بود.

در دیگر بازی حساس امشب، انگلیس میهمان سوئیس است. این نخستین جدال کاپلو و هیتسفلد، 2 مربی موفق باشگاهی در رده ملی است. پیروزی 4 بر صفر انگلیس مقابل بلغارستان به کاپلو کمک کرد که تا حدودی فشار ناکامی در جام جهانی را پشت سر بگذارد. هیتسفلد اما پس از تساوی بدون گل در بازی دوستانه جمعه شب مقابل استرالیا روزهای سختی دارد.

مشکل بزرگ سوئیس در گلزنی است و پس از اینکه آلکساندر فری در این بازی پنالتی تیمش را هدر داد، هواداران اعتراض شدیدی داشتند. سوئیس بابت بازی تدافعی در جام‌جهانی هم با انتقادات زیادی روبه‌رو شد. تیم هیتسفلد با تنها یک گل زده در مرحله گروهی آن تورنمنت حذف شد. مشکل کاپلو در این بازی در قلب دفاع است که در غیاب 3 مدافع میانی اصلی‌اش باید از جاگیلکا در کنار گری کاهیل، آپسون یا لسکات استفاده کند.

پرتغال هم مانند فرانسه شروع خوبی در مقدماتی یورو 2012 نداشت و در خانه مقابل قبرس به تساوی رسید. این تیم که رونالدو را به‌دلیل مصدومیت ندارد، امشب در خاک نروژ به فکر جبران است. ریکاردو کاروالیو، کاپیتان پرتغال در تایید این موضوع می‌گوید: «باید فشرده‌تر بازی کنیم، به‌ویژه در دفاع.» خط دفاع پرتغال روی 2 گل تیم قبرس اشتباهات بزرگی داشت.

کروش، سرمربی پرتغال برای این بازی هم محروم است و هدایت تیم را آگوستینیو اولیویرا، دستیارش بر عهده دارد. نروژ که توانست در بازی اول ایسلند را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد، فعلا در صدر گروه H است. این تیم ماه گذشته توانسته بود فرانسه را در بازی دوستانه با همین نتیجه شکست دهد.

ایتالیا هم پس از پیروزی دشوار 2 بر یک در خانه استونی که با درخشش کاسانو به دست آمد، امشب امیدوار است مقابل جزایر فارو به پیروزی پرگلی برسد. صربستان، رقیب اصلی ایتالیا برای صعود از این گروه در بازی اول فارو را با 3 گل شکست داده بود. پراندلی خوش شانس است که نخستین بازی خانگی‌اش به‌عنوان سرمربی ایتالیا در فلورانس برگزار می‌شود؛ شهری که او سال‌ها در آن مربیگری کرده و محبوب است.

در غیاب بوفون که مصدومیت کهنه کمر برایش دردسرساز شده، ایتالیا حالا درون دروازه هم مشکل دارد. در این بازی پراندلی می‌خواهد از ویویانو، دروازه‌بان 24 ساله بولونیا استفاده کند، چرا که سیریگو در استونی روی تک‌گل حریف مقصر بود.
آلمان بعد از پیروزی یک بر صفر در خاک بلژیک، امشب میزبان آذربایجان است و به یک پیروزی پرگل فکر می‌کند. این بهترین فرصت برای کلوزه است که به هدفش یعنی تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ آلمان نزدیک شود. کلوزه در حال حاضر 53 گل ملی دارد و برای رسیدن به رکورد 68 گل زده گرد مولر باید 15 گل دیگر بزند.

هلند هم که شروع آسانی داشت و مقابل سان مارینو با 5 گل به پیروزی رسید، امشب میزبان فنلاند است. فنلاند در بازی اول در خانه مولداوی با 2 گل تسلیم شد و سامی هیپیا، کاپیتان این تیم هم اخراج شد تا در بازی امشب غایب باشد.

کد خبر 115614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز