نشست تخصصی نقد و بررسی فیلم سینمایی «طلا و مس» با حضور عوامل سازنده این فیلم سینمایی در حوزه علمیه قم برگزار شد و مورد تجلیل حوزویان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دانش‌پژوهان، طلاب و محققین حوزه علمیه قم (رسا)، جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی طلا و مس اثر کارگردان همایون اسعدیان، عصر پنجشنبه با حضور طلاب و روحانیون در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست تخصصی که به همت اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور منوچهر محمدی تهیه‌کننده این فیلم، نصرت‌الله تابش منتقد سینما و بهروز شعیبی (بازیگر نقش سیدرضا) برگزار شد، منوچهر محمدی تهیه‌کننده فیلم طلا و مس در سخنانی با اشاره به اهداف تولید این اثر ابراز داشت: در این فیلم سینمایی سعی شده است تصویری واقعی از زندگی طلاب و روحانیون به تصویر کشیده شود. 

وی تصریح کرد: حتی درکشور خود ما نیز مشاهده می‌شود برخی از افراد تصور درستی از زندگی فردی و اجتماعی طلاب حوزه‌های علمیه ندارند و ما در این فیلم قصد داشتیم در این جهت حرکت کنیم.  این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه نشان دادن و به تصویر کشیدن این ارزش‌ها در سینما بسیار مهم است، گفت: من عشق‌های کافی‌شاپی را نمی‌پسندم و معتقدم با فرهنگ والای ما سازگاری و تطابق ندارد.

نصرت‌الله تابش منتقد سینما و سردبیر مجله فیلم نگار نیز در این نشست تخصصی، فیلم طلا و مس را اثری خوب ارزیابی کرد و گفت: شخصیت اول این فیلم فردی سید و طلبه است و این نشان می‌دهد که شخصیت‌پردازی‌های داستان فیلم طلا و مس از دل آموزه‌های دینی و اسلامی گرفته شده است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام مقدمی، مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه نیز به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص فیلم طلا و مس پرداخت و گفت: سینما همه واقعیات جامعه نیست بلکه دیدگاه‌های فیلمساز است که برشی از زندگی شخصیت فیلم را به تصویر می‌کشد.  وی با اشاره به نقاط قوت فیلم طلا و مس افزود: سیدرضا در فیلم طلا و مس دلش می‌خواهد سلوک کند و از آزمون‌هایی که برایش به‌وجود می‌آید نیز سربلند بیرون می‌آید.

در این مراسم همچنین فیلم طلا و مس برای حاضران به نمایش گذاشته شد و طلاب حوزه‌های علمیه قم دیدگاه‌های خود را درخصوص این فیلم ابراز داشتند و دست‌اندرکاران تهیه فیلم نیز به سؤالات آنان پاسخ دادند.در پایان این نشست تخصصی نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌های دست‌اندرکاران فیلم طلا و مس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 108428

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز