پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گردشگران فرصت به تماشا نشستن سوسن چلچراغ در خرداد ماه را غنیمت شمارند

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان این خبر گفت: رویش گیاه بومی سوسن چلچراغ در شهرستان رودبار، به عنوان پدیده ناب طبیعی، هر ساله زمینه ساز ورود تعداد قابل توجه گردشگران به استان گیلان است.

وی با بیان اینکه اوج رویش گیاه بومی سوسن چلچراغ، نیمه نخست خرداد ماه به شمار می‌آید، افزود: به تماشا نشستن این اثر طبیعی که جزوآثار طبیعی ملی نیز به شمار می‌آید؛ همواره برای عموم مردم و نیز متخصصان این حوزه مورد توجه بوده است.

سوسن چلچراغ

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ویژه شناساندن اثر طبیعی مذکور در دستور کار قرار دارد، یاد آور شد: در صدد هستیم تا با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست استان، فرصت نظاره کردن سوسن چلچراغ را طی خرداد ماه جاری، فراهم آوریم. [دیدار با گل بی‌همتا]

معاون گردشگری استان گیلان درباره چگونگی دسترسی به سوسن چلچراغ، یادآور شد: گردشگران علاقه‌مند به این اثر طبیعی ملی می‌توانند از ساعت 8 صبح لغایت 19 هر روز، با مراجعه به مرکز اطلاع رسانی ورودی لوشان از شهرهای بخش مرکزی شهرستان رودبار، نسبت به دریافت اقلام تبلیغاتی مربوطه و نیز برخورداری از اطلاعات راهنمایان مستقر در این مرکز، به سوی محل رویش گل‌های زیبای سوسن چلچراغ هدایت شوند. [رودبار؛ سرزمین سوسن چلچراغ]

گفتنی است محل منحصر به فرد رویش گل سوسن چلچراغ (سوسن سفید) به عنوان گونه نادر بومی، تنها در ایران، ناحیه داماش از توابع شهرستان رودبار استان گیلان است.

 بهار درختان کلاردشت در نیمه مرداد

کد خبر 108359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز