مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری خط 7 متروی تهران گفت: خط 6 و 7 مترو تهران از مهمترین خطوط مترو هستند که مجموعا 40 درصد از کارایی سیستم مترو تهران را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار تهران سما مهندس موسوی در مراسم بهره برداری از دستگاه حفار تونل خط 7 مترو تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: خط 7 مترو تهران اولین خطی است که به صورت غیر شعاعی احداث می‌شود و به شکل L از شمال غرب تا جنوب شرق تهران ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو مراکز مهم دانشگاهی را به نقاط مرکزی و بازار و واحدهای تجاری وصل می‌کند و با همه خطوط مترو نیز ایستگاه های تقاطعی خواهد داشت، تصریح کرد: برای ساخت خط 7 مترو تهران قرارداد 1 میلیارد و 218 میلیون دلاری منعقد شده است که این خط در 4 فاز احداث و به بهره برداری برسد.

مجری خط 7 مترو تهران به کارگیری 2 دستگاه حفار تونل(TBM) را در احداث این خط بسیار مهم دانست و گفت: با به کارگیری دستگاه TBM می‌توان با سرعت بیستر و با ایمنی بالاتر نسبت به حفر تونل‌های متور اقدام کرد و امیدواریم با توجه به اینکه نتوانسته‌ایم از     فاینانس‌های خارجی برای ساخت این خط استفاده کنیم توجهات ویژه به این خط و تامین اعتبارات مورد نیاز آن صورت گیرد

کد خبر 107943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز