سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: دانشگاه‌های تهران، شریف، شهید بهشتی، امیر‌کبیر، علم و صنعت، تربیت معلم، الزهرا‌(س)، امام صادق(ع) و هنر، شنبه و یکشنبه تعطیل نیستند و دانشگاه آزاد نیز فقط روز شنبه به‌دلیل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد کلاس‌هایش تعطیل است.

دانشگاه‌های تهران، شریف و هنر طی اطلاعیه‌ای که روی سایت این دانشگاه‌ها منتشر شده اعلام کرده‌اند که کلاس‌های این دانشگاه‌ها روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دایر خواهد بود.

مسئولان دانشگاه‌های علم و صنعت، الزهرا‌(س)، امام صادق‌(ع) و ‌صنعتی امیر‌کبیر نیز اعلام کردند این دانشگاه‌ها در این روزها باز است و تمامی کلاس‌ها طبق روال معمول برگزار می‌شود.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که مراکز آموزشی تهران روزهای شنبه و یکشنبه آینده تعطیل هستند. دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت معلم نیز اعلام کردند کلاس‌های  این دانشگاه‌ها دایر است اما امتحانی برگزار نخواهد شد.

2 دانشگاه خواجه نصیر وتربیت مدرس  تصمیم‌گیری در این زمینه را به   هیأت رئیسه واگذار کرده‌اند.در همین زمینه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است فعالیت‌های روزمره در بخش‌های اداری دانشگاه آزاد در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ادامه دارد و کلاس‌ها نیز تنها در روز 25 اردیبهشت ماه به‌دلیل تقارن کلاس‌ها با حوزه امتحانی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برگزار نمی‌شود.

این دانشگاه اعلام کرده است زمان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تغییری نکرده است و کلاس‌های روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه آزاد همچون سایر دانشگاه‌های سطح شهر تهران برقرار خواهد بود.

در عین حال روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: فعالیت واحدهای دانشگاه‌های آزاد در شهر تهران براساس تصمیم وزارت علوم است. از سوی دیگر معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفته است: بنا بر اعلام استانداری، دانشگاه تربیت مدرس در این دو روز تعطیل است.

یکشنبه شب از سوی هیأت دولت اطلاعیه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه شنبه و یکشنبه مراکز آموزشی و دولتی تهران تعطیل هستند اما بعد اعلام شد مراکز دولتی از این موضوع مستثنی شده‌اند. استاندار تهران نیز روز گذشته اعلام کرد که تعطیلات شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ماه فقط شامل مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران است.

این همه در حالی است که وزارت علوم حاضر به هیچگونه موضع‌گیری در این زمینه نشد.

کد خبر 107203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز