همشهری آنلاین: دو ساعت پس از آغاز به کار حوزه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری فیلیپین در روز دوشنبه؛ دستگاه‌های جدید رای‌گیری مشکلات خود را نشان داد.

خبرگزاری اتریش از مانیل گزارش داد، یک دستگاه اسکنر که باید برگه‌های رای را در شهر تارلاک حدود 74 کیلومتری جنوب مانیل می‌خواند، از کار افتاد.

صدها نفر در گرمای تابستانی معطل این دستگاه شده‌اند و در میان آنها بنینگو نوینوی آکوئینو (Benigno «Noynoy» Aquino)، بخت اول پیروزی در این انتخابات به چشم می‌خورد.

وی به خبرنگاران گفت: ما نگرانی زیادی داریم که این امر به دلسرد شدن رای دهندگان منجر شود. وقتی مردم نتوانند رای خود را به صندوق بیندازند، مشکلات بسیاری پدید خواهد آمد.

انتخابات تمام اتوماتیک فیلیپین با شک و ظن بسیاری از منتقدان مواجه شده است. آنها از آن بیم دارند که در صورت اختلال در برق رسانی و مخابرات داده های انتخاباتی دچار مشکل شوند. در مجموع دستگاه های رای گیری در بیش از 70 هزار حوزه رای گیری مستقر شده است.

آکوئینو در تازه ترین نظرسنجی ها بیش از 20 درصد از رقیب خود پیش افتاده است. وی 10 سالی هست که به سیاست اشتغال دارد. او محبوبیت خود را مدیون مادرش کورازون آکوئنو است که در سال های 1986 تا 1992 در این کشور رییس جمهور بود.

جدی ترین رقبای آکوئینو مانوئل ویلار، تاجر پولدار و جوزف استرادا، بازیگر و رییس جمهور اسبق است که هر یک در نظرسنجی ها حدود 20 درصد آرا را از آن خود کرده اند. گلوریا آرویو، رییس جمهور کنونی نمی تواند دوباره نامزد انتخابات شود.

کد خبر 107059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز