همشهری آنلاین: امیر کویت دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را حق ایران دانست و بر مخالفت کشورش با هر گونه ماجراجویی نظامی غرب علیه تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز را حق تمام کشورها از جمله ایران دانست.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده درباره فعالیتهای هسته ای ایران یادآور شد که همه کشورها ضمن همکاری کامل با نهادهای مسئول از جمله آژانس بین المللی انرژی هسته ای و انجام تعهدات خود در برابر این سازمان، حق دارند از انرژی هسته ای بهره مند شوند.

امیر کویت بدون توجه به همکاریهای مستمر و سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارشهای متوالی این نهاد بر ماهیت صلح آمیز فعالیتهای هسته ای کشورمان، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن رد هر گونه اقدام نظامی علیه ایران، از تهران خواست که در موضوع هسته ای خود انعطاف بیشتری نشان داده و برای رفع نگرانیهای مطرح شده از سوی غرب در این مورد، به همکاریهای خود با آژانس را ادامه دهد.

وی در ادامه از تلاش کویت برای کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به درآمد ناشی از فروش نفت سخن گفته و خاطرنشان کرد که این کشور در این راستا برنامه های طولانی مدتی را در زمینه های مختلف آغاز کرده است.

امیر کویت همچنین از برنامه های آتی کشورش در راستای افزایش میزان تولید نفت خبر داده و گفت که تولید روزانه 4 میلیون بشکه نفت یکی از اهداف اصلی این کشور تا سال 2020 است.

کد خبر 106077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز