چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

لندن: نیروهای ویژه پلیس انگلیس هیچ وقت فکر نمی‌کردند حمله ضربتی آنها برای دستگیری یک جنایتکار جنگی به یک آبروریزی تبدیل شود.

قضیه از این قرار است که نیروهای پلیس در حمله خود به یک آپارتمان قصد داشتند که یک متهم به جنایت علیه بشریت در جنگ بالکان را دستگیر کنند که متوجه شدند دچار یک اشتباه شده‌اند.

فردی که آنها دستگیر کردند یک طراح دکوراسیون بود که فقط یک تشابه اسمی با متهم تحت تعقیب داشت. ماموران پلیس می‌گویند اگر وکلای این مرد آنها را متوجه اشتباه‌شان نمی‌کردند احتمالا او تاکنون برای حاضر شدن دردادگاه به شرق اروپا فرستاده
 شده بود.

رقابت بانوان کوهنورد

بارسلون: رقابت سخت 2‌زن کوهنورد برای ثبت رکورد این روزها حسابی جنجالی شده است. این دو‌کوهنورد حرفه‌ای در تلاش هستند که زودتر از دیگری نامشان را به عنوان نخستین زنی که 14 قله مرتفع دنیا را فتح کرده است ثبت کنند.

هرکدام از این کوهنوردها به همراه گروهشان در حال برنامه‌ریزی برای فتح آخرین قله برای رکوردشکنی هستند. ادورن پاسابان،کوهنورد اسپانیایی و او- این سان از کره جنوبی تلاش می‌کنند تا تمامی قله‌های بالای 8 هزار را به عنوان نخستین زن جهان فتح کنند.

کارشناسان می‌گویند فتح قله‌هایی که این دو نفر برای رکوردشکنی خود انتخاب کرده‌اند از جهاتی حتی سخت‌تر از فتح قله اورست،مرتفع‌ترین قله جهان است و ممکن است باعث مرگ آنها شود.

پرواز با بادکنک برای یک رؤیا 

کارولینای شمالی:   یک مرد آمریکایی توانست مانند انیمیشن مشهور «بالا» با استفاده از بادکنک در آسمان پرواز کند. جاناتان ترپ که از بچگی رویای این کار را در سر داشت بالاخره با استفاده از ده‌ها بادکنکی که با گاز هلیم پر شده بودند توانست بیشتر از 2‌هزار متر از سطح زمین فاصله بگیرد.

این مرد با استفاده از روش خاص خود ساعت 5 عصر به آسمان رفت و بعد از 14 ساعت پرواز ساعت 7 صبح روز بعد روی زمین نشست. او می‌گوید با وجود سرمای هوا و ترس از یک سقوط بادکنکی  لذت زیادی  از این ماجراجویی با دیدن طلوع آقتاب برده است. این مرد ماجراجو البته پرواز خود را با سازمان هواپیمایی آمریکا و مرکز کنترل ترافیک هوایی کارولینای شمالی هماهنگ کرده بود تا دچار تصادف با هواپیما نشود.

دستگیری بز شورشی توسط پلیس

ملبورن :  حمله یک بز به بیمارستان در استرالیا باعث شد تا ماموران پلیس مجبور به دستگیری این حیوان شوند. این بز 7 ساله وقتی باغبان این بیمارستان سعی کرد او را از محوطه این مرکز درمانی خصوصی بیرون کند عصبانی شد و در یک حمله برق‌آسا 3 نفر را مجروح کرد. همسایه‌های وحشت‌زده بیمارستان با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفتند و ماموران فقط با استفاده از آمپول بیهوشی توانستد جلوی ادامه حمله این بز را بگیرند.

همسایه‌ها می‌گویند این حیوان همیشه آرام بوده است و هنوز کسی نمی‌داند چه مسئله‌ای این قدر او را عصبانی کرده است. گفته می‌شود بخشی از محوطه این بیمارستان دارای حفاظ‌های متصل به جریان برق بوده که ممکن است باعث شورش این بز شده باشد.

کد خبر 105691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز