سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود کریمی که فصل گذشته برای آخرین بار در این مسابقات به میدان رفت، با 11 گل زده برترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان است.

 لیگ قهرمانان آسیا که از سال 2003 راه اندازی شد، اکنون هشتمین دوره خود را سپری می‌کند.

 به گزارش فوتبال 3، تا فصل قبل در هر دوره دو تیم از ایران شرکت می‌کردند و از فصل گذشته تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به 4 تیم افزایش یافته است، اما با این حال هنوز هیچکدام از بازیکنان ایرانی موفق به زدن بیش از 11 گل در این لیگ نشده‌اند. سایت گل 10 گلزن برتر ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تا هفته چهارم فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را معرفی کرده است که عبارتند از:

 1. محمود کریمی(سپاهان) 11 گل

 مهاجم بازنشسته سپاهان که فصل گذشته برای آخرین بار در این مسابقات به میدان رفت، با 11  گل زده برترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان است. کریمی در 18 بازی موفق به زدن 11 گل شد و یکی از معدود بازیکنانی است که در تاریخ این مسابقات بیش از 10 گل به ثمر رسانده است.

 2. مهدی سید صالحی(سپاهان و استقلال) 10 گل

 سید صالحی که هفته گذشته دهمین گل خود در لیگ قهرمانان و اولین گلش را برای استقلال در این لیگ به ثمر رساند، فرصت این را دارد که در همین فصل با زدن 2 گل دیگر رکورد هم تیمی سابق خود را پشت سر بگذارد. این بازیکن در 19 بازی برای سپاهان 9 گل و در 4 بازی برای استقلال یک گل به ثمر رسانده است.

 3. رسول خطیبی(استقلال و سپاهان) 7 گل

 کاپیتان فعلی تیم گسترش فولاد تبریز در لیگ دسته اول، روزگاری یکی از بهترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا بود. خطیبی در اولین فصل لیگ قهرمانان برای استقلال به میدان رفت و در 3 بازی یک گل به ثمر رساند. او در سپاهان نیز طی 18 بازی 7 گل برای این تیم به ثمر رساند.

 4. آرش برهانی(پاس و استقلال) 6 گل

 برهانی نیز سابقه بازی و گلزنی با دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. این بازیکن گلزن در فصل 2005 برای پاس در 8 بازی 4 گل به ثمر رساند. برهانی طی دو فصل اخیر نیز 9 بازی برای استقلال در لیگ قهرمانان انجام داده  و 2 گل به ثمر رسانده است. برهانی البته در این فصل هنوز موفق به گلزنی نشده است.

 5. علی سامره(استقلال و مس) 6 گل

 مهاجم احیا شده مس در بازی‌های اخیر درخشش خوبی داشته است و 3 گل برای تیم مس در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده که در حال حاضر بهترین گلزن آسیایی مس به شمار می‌رود. سامره در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب استقلال به میدان رفت و در 6 بازی موفق به زدن 3 گل شد. سامره با توجه به حداقل دو بازی باقیمانده مس می‌تواند رکورد خود را افزایش دهد.

 6. علی دایی( صباباتری) 5 گل

 مهاجم سابق صباباتری در اولین فصلی که این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت با زدن 5 گل بهترین گلزن این تیم بود و رکوردش هنوز شکسته نشده است. دایی در 6 بازی صبا در فصل 2006 لیگ قهرمانان به میدان رفت و 5 گل نیز به ثمر رساند.

 7. علی کریمی( الاهلی دوبی و پرسپولیس) 5 گل

 علی کریمی یک رکورد منحصر به فرد دارد و اولین بازیکن ایرانی است که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و گلزنی کرده است. کریمی با تیم الاهلی در 11 بازی 3 گل به ثمر رساند و فصل پیش نیز با پرسپولیس در 6 بازی 2 گل زد و در مجموع 17 بازی در لیگ قهرمانان آسیا 5 گل به ثمر رسانده است.

 8. فرهاد مجیدی( العین و استقلال) 5 گل

 کاپیتان آبی‌پوشان پایتخت تنها بازیکن ایرانی است که در لیگ قهرمانان آسیا عنوان قهرمانی را تجربه کرده است. مجیدی در فصل 2003 در 3 بازی برای العین به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند و با این تیم به عنوان قهرمانی دست یافت. مجیدی در فصل گذشته با استقلال موفق به گلزنی نشد، اما این فصل 4 گل به ثمر رسانده است و بهترین گلزن استقلال در تاریخ این رقابت‌هاست. فرهاد مجیدی در 12 بازی 5 گل به ثمر رسانده است.

 9. هادی عقیلی( سپاهان) 4 گل

 مدافع ملی‌پوش سپاهان که 29 بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است، موفق به زدن 4 گل نیز برای این تیم در لیگ قهرمانان شده که آمار خوبی برای یک مدافع محسوب می‌شود.

 10. جواد نکونام(پاس) 4 گل

 نکونام در فصل 2005 با تیم پاس در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد و در 7 بازی موفق به زدن 4 گل برای این تیم شد.

کد خبر 104992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز