چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی: مطابق رسم این سال‌ها، مراحل پایانی جام حذفی که تقریبا همزمان با آخرین هفته‌های لیگ برگزار می‌شود، حساسیت مضاعفی پیدا کرده و تیم‌های محدود باقیمانده به‌دنبال قهرمانی و رسیدن به سهمیه ارزشمند لیگ قهرمانان آسیا هستند.

بدین‌ترتیب در سه بازی امروز و فردا در مرحله یک چهارم نهایی این جام تیم‌ها با تمام قوا به میدان می‌آیند.بی تردید حساس‌ترین بازی این مرحله، رویارویی امروز ذوب آهن و استیل آذین در فولادشهر است.

در فاصله 4هفته تا پایان لیگ که 2تیم امید کمی به قهرمانی دارند،  دوست ندارند از جام حذفی کنار بروند، به‌ویژه استیل آذین که برای رسیدن به یکی از 3 سهمیه آسیایی لیگ کار سختی دارد و برای تجربه مسابقات قاره‌ای به قهرمانی جام حذفی چشم دوخته است.

استیل آذین که یکشنبه توانست سپاهان صدرنشین را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد با روحیه خوبی به اصفهان می‌رود. علی کریمی هم که درآن بازی محروم بود، به ترکیب استیل‌آذین بر می‌گردد. مصدومیت کمر مهدوی‌کیا هم جزئی است و می‌تواند مقابل ذوب‌آهن بازی کند.

کاپیتان سابق تیم ملی در مرحله قبلی جام حذفی که به پیروزی 5 بر 4 استیل آذین انجامید، ستاره تیمش بود. تنها مصدومان استیل‌آذین علی آذری و علی عشوری‌زاد هستند.

فریدون زندی، هافبک استیل‌آذین که در بازی مقابل سپاهان سازنده هر دو گل تیمش بود و نشان داد دوباره آماده شده،  درباره بازی امروز می‌گوید: «من فکر می‌کنم بازیکنان ذوب آهن سال‌های زیادی است که در کنار هم بازی می‌کنند و از این نظر یکی از بهترین تیم‌های ایران هستند.

شناخت کاملی از ذوب آهن داریم وبرابر این تیم در لیگ، یک شکست ویک مساوی را تجربه کردیم اما دیدار جام حذفی برای ما یک بازی کاملا متفاوت خواهد بود چون ما به‌خوبی می‌دانیم که راهی جز شکست ذوب آهن برای رسیدن به مرحله بعدی جام حذفی نداریم.

برد تیم ما مقابل تیم‌های بزرگی چون استقلال، سپاهان وپرسپولیس نشان داده، استیل آذین مقابل تیم‌های بزرگ مشکلی ندارد وبه نتایج بسیار خوبی برابر آنها دست یافته است.این موضوع قطعا به ما کمک خواهد کرد تا در بهترین شرایط ممکن روحی به مصاف ذوب آهن برویم.»

مشکل بزرگ این روزهای ذوب آهن تقویم فشرده‌ای است که موجب خستگی بازیکنان این تیم شده. ذوب‌آهن که در تعطیلات نوروزی 2بار مقابل بنیاد کار به میدان رفت و به پیروزی رسید و یکشنبه هم مقابل پیکان مساوی کرد،

در 10روز آینده هم 2بازی سخت مقابل الوحده و استقلال دارد. برنده این بازی کار نسبتا آسانی برای رسیدن به فینال خواهد داشت، چرا که در نیمه نهایی با برنده بازی 2تیم دسته اولی مس رفسنجان و گسترش فولاد تبریز روبه‌رو می‌شود. ذوب آهن در بازی رفت 2تیم در لیگ برتر موفق شد در فولادشهر به برتری 3 بر یک برسد و بازی برگشت 2تیم در تهران به تساوی 2 بر 2 رسید.

صبای قم- مس کرمان‌

مس کرمان که از زمان پیوستن بوناچیچ متحول شده و نتایج خوبی در لیگ ولیگ قهرمانان آسیا گرفته،  امیدوار است با شکست‌دادن صبا به نیمه نهایی جام حذفی برسد. آنها در 2بازی اخیرشان در لیگ توانستند فولاد را در اهواز و ملوان را در کرمان با 4گل شکست دهند و لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم در پایان این بازی‌ها مدعی شد مس، شیری است که اکنون بیدار شده.

مهدی رجب‌زاده هم پس از بخشیده شدن توسط باشگاه، می‌تواند در قم بازی کند. صبا هم که در مرحله قبل سپاهان، صدرنشین لیگ را با یک گل حذف کرد، انگیزه زیادی برای موفقیت در این جام دارد. کربکندی که تیمش یکشنبه توانست استقلال را در قم با نتیجه 2 بر یک شکست دهد، درباره این بازی می‌گوید: «نتیجه بازی بستگی به این دارد که بازیکنان ما با چه دیدگاهی مقابل حریف قرار بگیرند. بازیکنان صبا باید با همان دیدگاهی که مقابل استقلال تهران و سپاهان بازی کردند به مس کرمان نگاه کنند، چون بازی تک‌حذفی است‌.

اگر مس کرمان را جدی نگیریم به مشکل می‌خوریم. بازی سختی در قم پیش رو داریم. مس در بازی گذشته درحالی‌که 2گل از حریف خود عقب بود، بازی را 4بر 2 برد. باید این حریف جدی گرفته شود، از آنجا که برنده بازی در جمع 4تیم برتر قرار می‌گیرد، حساسیت بازی بالاست.» برنده این بازی در نیمه نهایی با پرسپولیس روبه‌رو می‌شود.

برنامه  جام حذفی

19 فروردین
ذوب‌آهن - استیل‌آذین، ساعت 17
صبا - مس کرمان، ساعت 17
 20 فروردین
مس رفسنجان - گسترش فولاد تبریز،ساعت 17

کد خبر 104587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز